ویژه / چهار دیواری های اختیاری در سواحل مازندران،

آیا شهرک های ساحلی به منطقه آزاد تبدیل شدند؟

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۰
کد مطلب : ۲۱۸۰۷
برخی از ساکنین شهرک‌های کنار دریا بدون توجه به اینکه این منطقه نیز یک فضای عمومی است اقدام به برگزاری مراسم غیراخلاقی با حرکات هنجارشکنانه می‌کنند.
۰
plusresetminus
آیا شهرک های ساحلی به منطقه آزاد تبدیل شدند؟
به گزارش بلاغ،شهرهای شمالی کشور همیشه به عنوان یکی از اصلی ترین مراکز تفریحی و گردشی ایران بوده و مردم از اقصی نقاط کشور برای گذران دوران تعطیلات خود به این استان‌ها سفر می‌کنند. طبیعت بکر، ساحل و دریا، هوای مطبوع و مردم مهمان نواز از جمله ویژگی‌های این منطقه است که سبب شده تا میزان مسافرین به شمال کشور، روز به روز افزایش یابد.
اما اخیرا در استان های شمالی بالاخص مازندران شاهد ساخت دهکده های ساحلی و احداث ویلای اختصاصی توسط افراد می باشیم که مناطق مذکور را تبدیل به منطقه ای آزاد  نموده است.
تبدیل اراضی کشاورزی و باغی به ساختمان و ویلاهای رنگارنگ باعث گردیده برخی مسافران که دارای ضعف فرهنگی و دینی می باشند و هم چنین تحت تأثیر سبک زندگی غربی  می باشند ،ویلاهای خصوصی در برخی دهکده های ساحلی و تفریحی را برای گردشگری در شمال برگزینند ،که این امر باعث شیوع فساد فراوان در مناطق ساحلی گردیده است،لذا شاهد اختلاط دختران و پسران در برخی از نقاط آسیب پذیر سواحل مازندران می باشیم.

 از آنجایی که ساحل دریا به طور عمومی برای همه مردم باز و استفاده از آن آزاد است، برخی از ساکنین شهرک‌های کنار دریا بدون توجه به اینکه این منطقه نیز یک فضای عمومی است و باید نسبت به رعایت قوانین اجتماعی در آن، اهتمام ورزید، اقدام به برگزاری مراسم غیراخلاقی با حرکات هنجارشکنانه می‌کنند.
 
حضور خودروهای گرانقیمت در سواحل، پخش موسیقی‌های زننده با صدای بلند، حرکات غیراخلاقی و رقص مختلط و همچنین استفاده از پوشش‌های غیراسلامی، از جمله مواردی است که با اعتراض جدی مردم و گردشگران مواجه شده و حتی تذکر مردم به این افراد به قانون‌شکنان نیز سبب نشده تا آنان دست از اقدامات غیراخلاقی خود بردارند؛ یعنی ساحل دریای مازندران که قرار است یکی از اماکن تفریحی برای خانواده‌های ایرانی باشد، به محل عیاشی و اعمال منافی عفت عده‌ای خاص تبدیل شده است.

جالب اینکه این افراد در واکنش به هرگونه اعتراض، سواحل دریا را نیز ملک شخصی خود عنوان می‌کنند و این حق را برای خود قائلند که چون در فلان شهرک اختصاصی دارای ویلای شخصی هستند، پس می‌توانند در ساحل دریای مشرف به شهرک نیز هرگونه تمایل دارند لباس بپوشند و دست به برگزاری مراسم غیراخلاقی و غیراسلامی بزنند.

ناگفته نماند  گرچه با طرح ساحل سالم و ایجاد یک فضای معنوی در  سواحل دریای مازندران تاحدودی سبب شد در علاج برخی از ناهنجاری های اجتماعی عملکرد قابل قبولی داشت اما شیوع اقدامات هنجارشکنانه از سوی برخی ساکنان این شهرک ها قابل قبول نبوده و باید توسط نهادهای نظارتی با برخوردی قاطع که با انجام حرکات و سکنات مغایر با شئونات اسلامی در سواحل دریای مازندران ،فضای سیاحت و تفریح عموم مردم  را نیزتحت تأثیر اقدامات خلاف شرع خود قرار داده اند، مانع این قبح شکنی ها شوند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
ناشناس
متاسفانه هیچ برخورد قاطعی صورت نمیگیره.
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴