آیت الله مکارم در دیدار اتاق فکر حوزه علمیه خراسان:

برای جلب آرا مجوز کنسرت می‌دهند

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۸
کد مطلب : ۲۱۴۳۳۶
استاد درس خارج حوزه در دیدار با اعضای اتاق فکر تبلیغ خراسان تفقه منهای تبلیغ را نهی و ضمن تذکر نسبت به فضای مجازی و مسئله حجاب و عفاف، حضور پر رنگ روحانیون در حاشیه شهرمشهد را سبب عقب نشینی دشمن از این فضا دانست.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، این مرجع تقلید در دیدار اعضای اتاق فکر تبلیغ حوزه علمیه خراسان با حضور پس از تقدیر و تمجید از برنامه‌هایی که مجموعه اتاق فکر انجام داده است، گفت: اولین حوزه علمیه در جهان اسلام در زمان شخص پیامبر تشکیل شد که با توجه به آیه نفر پا گرفت، با اینکه جهاد در اسلام مهم بود به ویژه آن زمان که ابتدای پیشرفت اسلام بود، اما مهم‌تر تبلیغ بود که آیه گروهی را خواست بمانند و به احکام اسلام آشنا شوند تا تبلیغ کنند، این اولین حوزه علمیه آمیخته با تبلیغ بود نه صرفا درس و تعلیم تنها، زیرا تفقه منهای تبلیغ در اسلام نیست.

وی بیان داشت: اینکه به من بربخورد که فلان منطقه برای تبلیغ بروم یا اینکه تصور کنم فلان منطقه کوچک است برای تبلیغ من، اینها اشتباه است.نهج البلاغه همه خطبه‌های تبلیغی است و همه مسائل را در بر دارد؛ حضرت علی(ع) یک مبلغ تمام عیار است که آثار آن امروز بجا مانده است. بنابراین تفقه منهای تبلیغ خلاف آنچه است که اسلام می‌گوید.

آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: مشکل دنیای غرب با اسلام است؛ اسلام انقلابی ایران آنها را به خطر انداخته و سدی در برابر نفوذ آنها در خاورمیانه شده است بنابراین از هر وسیله برای مقابله استفاده می‌کنند برخی از سیاستمداران آمریکایی و اروپایی نسبت به فراگیری اسلام در دنیای غرب هشدار داده اند. استاد درس خارج حوزه ابراز داشت: دشمن فضاهای مجازی آلوده لجن زار فاسد را به وجود آورد و به ما تحمیل کرد؛ سابقا احتیاج به اینترنت و کامپیوتر بود اما الان به راحتی با یک موبایل کار می‌کنند.گروهی را در قم ایجاد کردیم که روی این فضاها کار و پیگیری می‌کنند که گزارشی از آن فعالیت‌ها را خدمت حضرت آقا دادم، بناست شبکه اسلامی سالم در جهت رقابت و جایگزینی ایجاد شود.

این مرجع تقلید بیان داشت: و اما مشکلی هم از درون ایجاد شده که برای جلب آرا تن به برگزاری مثلا کنسرت می‌دهند و یا مثلا در برخی مناصب افرادی را وارد می‌کنند که در جهت جلب آرا است؛ بت بزرگ جلب آراء از غرب به ما سرایت کرده، به این صورت که باید امتیاز بدهند تا جلب آرا صورت بگیرد.

وی گفت: مسئله حجاب الان فروع دین نیست بلکه مهم و سیاسی است؛ غرب می‌گوید اگر حجاب را از اینها بگیریم 50 درصد اسلام را از بین برده ایم، بنابراین لازم است روی این مسئله تکیه کنیم.

آیت الله مکارم شیرازی اظهار داشت: مصالح حرم ثامن الحجج نباید فدای  منافع شهرداری یا سرمایه داران شود؛ اطراف حرم برج‌های مرتفع ساختند، همان ابتدای کار باید اعتراضی بلند می‌شد؛ الان نیز حداقل جلوی ادامه کار گرفته شود؛ حدود 10 مدرسه علمیه در اطراف حرم بوده که در این طرح از بین رفته است، بنابراین باید جایگزین شود، فضاهای معنوی و روحانی باید ایجاد شود، مدارس علمیه و تحقیقی و پژوهشی ساخته شود.

استاد درس خارج حوزه به بحث حاشیه شهر مشهد اشاره کرد و بیان داشت: حاشیه شهر مشهد که همه علما ناله دارند، از نفوذ فرقه‌های منحرف، قبلا گفته‌ام که علاج کار حضور پر رنگ شما در حاشیه شهر است بنابراین پیش قدم شدم ساختمانی به عنوان مسجد، خانه استادان، کتابخانه و مدرسه در نظرگرفتیم که در حال احداث است که بعد به حوزه واگذار می‌کنیم تا کار کنند دیگران هم اقدام کنند.
منبع : خبرگزاری رسا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷