تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۵:۴۶
کد مطلب : ۲۱۴۳۳۳
وزیر کشور فرانسه می‌گوید تاکنون 20 مسجد و نمازخانه در این کشور به دلیل آنچه وی آن‌را «تبلیغ افراط‌گرایانه» نامیده، تعطیل شده‌اند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، با شروع حملات تروریستی در کشورهای اروپایی فشار‌ها به مسلمانان نیز به شدت افزایش پیدا کرده و هر روز موج اسلام‌ستیزی و اسلام‌هراسی ابعاد تازه‌ای در اروپا و آمریکا به خود می‌گیرد، غافل از اینکه این خود دولت‌های اروپایی بودند که به این تروریست‌های تکفیری که هیچ نسبتی هم با دین مبین اسلام ندارند میدان دادند و آنها را به جان مسلمانان در غرب آسیا انداختند.
در ادامه موج تازه اسلام ستیزی در اروپا  مقام‌های فرانسه اعلام کردند که از ماه دسامبر ( آذرماه )سال 2015 تاکنون حدود 20 مسجد و نمازخانه را  به دلیل «اشاعه اندیشه‌های افراطی» بسته‌اند .«برنارد کازونو» وزیر کشور فرانسه با اعلام خبر فوق گفته: «در فرانسه جایی برای افرادی که در نمازخانه‌ها و مساجد ایجاد تنفر می‌نمایند و به اصول جمهوری  و به‌طور قابل توجه برابری مرد با زن احترام نمی‌گذارند، نیست... به همین دلیل من چند ماه قبل تصمیم گرفتم که مساجد را از طریق برقراری طرح اضطراری در کشور  و اقدام‌های حقوقی یا اداری ببندم. تاکنون حدود 20 مسجد بسته شده‌اند و موارد دیگری نیز اضافه خواهند شد.» گفتنی است حدود 2500 مسجد و نمازخانه در فرانسه وجود دارد که دولت فرانسه ادعا کرده120 مورد آنها به عنوان مکانی برای اشاعه و تبلیغ سلفی‌ها مشخص شده است.«مانوئل والاس» نخست وزیر فرانسه نیز هفته گذشته با تاکید بر برقراری نمونه جدید ارتباطی با اسلام اعلام کرده بود ممنوعیت موقتی را بر منابع مالی خارجی برای مساجد واقع در فرانسه در نظر می‌گیرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲