تاریخ انتشارسه شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۶
کد مطلب : ۲۱۴۰۵۱
«اگر امروز به عنوان یک حامی دولت که بیش از 50 یادداشت در دفاع از دولت و دولتمردانش نوشته‌ام دغدغه‌ای بر زبان می‌آورم به این خاطر است که احساس می‌کنم برخی وزرا و اطرافیان آقای روحانی در یأس‌آفرینی و بی‌اعتمادی مردم به کابینه، گوی سبقت را از تندروها ربوده‌اند و این زنگ خطر بزرگی برای فردای دولت است».
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، سایت بهار به قلم اسماعیل حسین‌پور نوشت: حرفی که تنها یک سال پس از شروع به کار دولت دکتر روحانی در نشست برخی حامیان دولت با آقای یونسی دستیار رئیس‌جمهور در انتقاد از برخی وزرای ناهمسو با مردم و بیگانه با مشی و مرام دکتر روحانی در کابینه‌اش گفتم: «وزیری که جرأت و شهامت حمایت از ایده‌های دکتر روحانی را ندارد وزیر روحانی نیست و برخی اطرافیان آقای رئیس‌جمهور میز و منصب‌شان را بیشتر از آقای روحانی دوست دارند.»
حالا دو سال پس از آن نشست و آن باور دیروز، به یقین می‌گویم مشکل دکتر روحانی جبهه پایداری و دلواپسان و تندروها نیستند مشکل دکتر روحانی برخی وزرا و ناپایداران کابینه آقای رئیس‌جمهور هستند که با عملکرد ناصواب و ضدتدبیر خود باعث آسیب جدی به جایگاه دولت شده‌اند. وزیرانی که سوگمندانه باید گفت امیدسوزی‌های بزرگی داشته‌اند و دارند.

نویسنده ادامه می‌دهد مشکل بزرگ امروز دولت روحانی یأس و ناامیدی مردم و رویگردانی از دولت «تدبیر» است که برخی از آن ثمره عملکرد خویش‌اندیشانه برخی وزرای ناتوان یا ناهمسو با رئیس‌جمهور است. این یأس روح آزار متاسفانه با سوءمدیریت‌ها در بین اقشار آسیب‌پذیر بالاست. از سویی انفعال تیم اطلاع‌رسانی دولت در دفاع از عملکرد دولت به خصوص فیش‌های نامتعارف، سبب شده است بسیاری از کارگران و حقوق‌بگیران و کارکنان دولت نیز دچار یأس و ناامیدی شوند و حالا خود روحانی هم با عدم تغییر در بدنه کابینه‌اش پایگاه و جایگاه اجتماعی‌اش را در بین قشر عظیمی از مردم و به ویژه نخبگان و سیاسیون دچار آسیب می‌کند و این یأس و ناامیدی دارد در همه لایه‌های اجتماع فراگیر می‌شود که می‌تواند برای دکتر روحانی خطرآفرین باشد و با این رویه، بوی بهبود از اوضاع نمی‌شنویم.
بهارنیوز می‌افزاید: جای سؤال اینجاست که نظارت دولت بر عملکرد وزرا چگونه است که خیلی از حامیان دیروز و فردای دولت از سوءمدیریت برخی وزرا و ناهمسویی‌شان به فریاد آمده‌اند ولی هیچ تغییر و توجهی از سوی رئیس‌جمهور محترم برای تحقق خواست حامیان و همراهانش صورت نگرفته است! آیا از دید دکتر روحانی و اطرافیانش، همه وزرا در ارزیابی‌های احتمالی موفق بوده‌اند؟ پس این نارضایتی رو به گسترش در بین مردم و حامیان دولت چیست؟

هر چند معتقدم پایگاه رقبای روحانی  در بین مردم پایین است، ولی بی‌رقیب دانستن دکتر روحانی در انتخابات 96 همان خوش‌بینی و خطا و جفایی است که در سال 84 با هاشمی کردیم. به نظر نگارنده تا دیر نشده به جای عزل وزرای ناتوان توسط مجلس، شخص رئیس‌جمهور باید بی‌تعارف ناتوانان و ناهمراهان کابینه‌اش را عزل کند تا مردم باور کنند که روحانی واقعا با هیچ‌کس عقد اخوت نبسته است. در پایان به یاد شعری از «عماد خراسانی» افتادم که می‌گوید: بر ما گذشت نیک و بد اما تو روزگار فکری به حال خویش کن این روزگار نیست.

من هم با الهام از این شعر خطاب به آقای روحانی عزیز می‌گویم؛ آقای رئیس‌جمهور فکری به حال خویش کن این کابینه نیست.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴