تاریخ انتشاردوشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۴
کد مطلب : ۲۱۰۶۹۸
رئیس اداره محیط زیست چالوس گفت: بسیاری از منازل حاشیه رودخانه‌ها، فاضلاب خانگی را وارد رودخانه می‌کنند و در نهایت این آلودگی به دریا می‌ریزد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از چالوس ما، ابوالقاسم محمدپور عصر دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: اداره محیط زیست به صورت دوره‌ای از طریق بخش آزمایشگاهی خود نمونه‌هایی از مناطق شنا می‌گیرد و پس از تجزیه و تحلیل نمونه‌ها نتایج به اداره کل و سپس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور ارسال می‌شود.

وی افزود: همانطور که قبلاً هم اعلام شده است، شناگاه طرح سالم‌سازی ساحل رادیو دریا، یکی از طرح‌های آلوده کشور شناخته می‌شود.

رئیس اداره محیط زیست چالوس به دلایل این آلودگی اشاره و تصریح کرد: دهانه برخی از رودخانه‌هایی که از مرکز شهر و روستاها عبور می‌کنند، در نزدیکی این شناگاه قرار دارد و باعث انتقال فاضلاب به دریا می‌شوند.

این مسئول با بیان اینکه شبکه فاضلاب شهری تنها 30 درصد از مشترکان شهر چالوس را پوشش می‌دهد، تأکید کرد: بسیاری از منازل حاشیه رودخانه‌ها، فاضلاب خانگی را وارد رودخانه می‌کنند و در نهایت این آلودگی به دریا می‌ریزد.

محمدپور راه‌حل اصلی این مشکل را فرهنگ‌سازی مردم در مورد آلوده نکردن رودخانه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: شبکه جمع‌آوری آب و فاضلاب باید توسعه یابد و نظارت بیشتری نیز بر طرح‌های سالم‌سازی دریا صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مدیریت طرح سالم‌سازی رادیو دریا بر عهده شهرداری چالوس است، اظهار کرد: علاوه بر موارد ذکر شده، در خود طرح نیز مسائل زیست‌محیطی به طور کامل رعایت نمی‌شود، در مقابل طرح‌های نمک‌آبرود و هتل پارسیان خزر از نظر بهداشتی، وضعیت مطلوبی دارند.

رئیس اداره محیط زیست چالوس در پایان با تأکید بر اینکه ساختمان‌های نزدیک رودخانه و دریا باید به سیستم‌های تصفیه فاضلاب مجهز شوند، گفت: شهرداری‌ها باید در زمان اعطا پایان‌کار در این مورد از اداره محیط زیست استعلام بگیرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴