تاریخ انتشارشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱
کد مطلب : ۲۱۰۱۲۵
رئيس اداره ورزش و جوانان آمل گفت: رقابت‌های کشتی پهلوانی لوچوی استان مازندران به میزبانی شهرستان آمل در میدان کشتی روستای وسطی‌کلا برگزار شد.
۱
plusresetminus
رقابت‌های کشتی پهلوانی لوچوی استان مازندران در آمل برگزار شد+ تصاویر
به گزارش بلاغ ناصر نصری در گفت‌وگو با سفیر هراز با اشاره به برگزاری رقابت‌های کشتی پهلوانی لوچوی استان مازندران به میزبانی شهرستان آمل در میدان کشتی روستای وسطی‌کلا، اظهار کرد: در این دوره از رقابت‌ها ورزشکارانی از 9 شهر چالوس، آمل، نور، چمستان، بابل، محمودآباد، جویبار و قائم‌شهر شرکت کردند.

 

وی در ادامه افزود: این دوره از مسابقات به نام جام پهلوانان و قهرمانان جهانی شهرستان آمل محسن حاجی‌پور و پیمان حیدری در کشتی فرنگی و کشتی ساحلی برپا شد.

 

 

رئيس اداره ورزش و جوانان آمل با بیان اینکه بیش از 130 کشتی‌گیر در این رقابت‌ها به میدان رفتند، تصریح کرد: در این دوره از مسابقات 110 کشتی‌گیر در وزن‌های 60، 70، 80، 90 و 90+ با یکدیگر رقابت کردند که به نفر اول یک رأس گوسفند، نفر دوم قالی و نفر سوم پتو به‌عنوان جایزه اهدا شد.

 

نصری با عنوان اینکه در بخش سرپهلوانی 20 کشتی‌گیر قدرتمند مازندران با یکدیگر رقابت کردند، ادامه داد: در پایان این رقابت‌ها به نفر اول یک رأس گاو، نفر دوم یک رأس گوسفند و نفر سوم فرش نفیس اهدا می‌شود.

 

 

وی با بیان اینکه انجام حرکات نمایشی ژیمناستیک در ورزش‌های رزمی از بخش‌های جنبی این رقابت‌ها است، یادآور شد: همچنین در این رقابت‌ها هنرمندان شمالی با ابزار موسیقی سرنا و دوسرقتن به احیای موسیقی اصیلی مازندرانی پرداختند و حضور حدود 2 هزار نفر از علاقه‌مندان کشتی پهلوانی به همراه مسئولان شهری از نکات جالب توجه این رقابت‌ها است که با تلاش اداره ورزش جوانان شهرستان آمل، شورای اسلامی و دهیاری روستای وسطی‌کلا برگزار شد.

 

 

نصری در پایان خاطرنشان کرد: کشتی سنتی لوچو از ورزش‌های بومی و محلی شمال کشور است که معمولاً‌ پس از فصل کاشت شالی برنج در این مناطق برگزار می‌شود.

 

 

 

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴