تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹
کد مطلب : ۲۰۹۵۴۶
بنابر اعلام مدیر جهاد کشاورزی نکا با انعقاد قرارداد جدید با کشاورزان شهرستان، بیش از هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی نکا زیر کشت محصول سویا می‌رود.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، به نقل از پیک نکا، علی طاهری با اعلام این خبر، اظهار کرد: بر این اساس یک هزار و 245 هکتار از زمین‌های کشاورزی نکا زیر کشت محصول سویا می‌رود که البته تاکنون یک هزار و 50 هکتار از این میزان مورد کشت قرار گرفته است.

وی با اعلام امیدواری نسبت به افزایش زمین‌های زیر کشت این محصول در صورت شرایط مساعد آب و هوایی، گفت: در صورتی که در روزهای آینده شرایط آب و هوایی مساعد باشد پیش‌بینی می‌شود سطح کشت محصول سویا در شهرستان افزایش پیدا کند.

مدیر جهاد کشاورزی نکا در ادامه با بیان اثرات جبران ناپذیر زیست محیطی ناشی از مصرف کودهای شیمایی و سموم، خواستار ترویج تولید محصول سالم و کم نهاده با روی آوردن به کشاورزی پایدار و سالم و مصرف بهینه سموم و کودهای شیمیایی شد.

این مسئول در تشریح اقدامات صورت گرفته به منظور تولید محصولات سالم در شهرستان اضافه کرد: استفاده از ابزار بیولوژیک جهت مقابله با آفاتی نظیر کرم ساقه‌خوار برنج، کرم میوه‌خوار گوجه فرنگی، کرم غلات‌خوار سویا و شپشک‌های مرکبات صورت گرفته است.

وی در پایان افزود: نظارت بر عرضه سموم کشاورزی، همکاری با شبکه بهداشت و درمان در اجرای ایمنی غذا از مزرعه تا سفره، توسعه کشت ارقام مقاوم به بیماری‌های گیاهی، ارتقای آگاهی کشاورزان با اساتفاده از اطلاعیه‌های آموزشی و ترویجی از دیگر اقدامات انجام شده در مدیریت جهاد کشاورزی نکا به شمار می‌آیند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴