مدیر جهاد کشاورزی میاندورود خبر داد

آغاز برداشت گوجه و هندوانه در میاندورود

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۹
کد مطلب : ۲۰۸۵۰۶
مدیر جهاد کشاورزی میاندورود گفت: اولین برداشت گوجه فرنگی در سطح 4 هزار مترمربع از اراضی زراعی روستای برگه بخش گهرباران شهرستان میاندورود انجام شد.
۰
plusresetminus
آغاز برداشت گوجه و هندوانه در میاندورود
به گزارش بلاغ به نقل از میانخبر، سیدشبر موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ما، اظهار کرد: اولین برداشت گوجه فرنگی در سطح 4 هزار مترمربع از اراضی زراعی روستای برگه بخش گهرباران شهرستان میاندورود انجام شد.

وی بیان کرد: در بخش گهرباران در حدود 156 هکتار از اراضی کشاورزی به کشت گوجه فرنگی اختصاص یافته است که با میانگین 17 تن برای هر هکتار چیزی در حدود 2 هزار و 652 تن تولید گوجه فرنگی برای این شهرستان پیش بینی می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی میاندورود خاطرنشان کرد: گوجه فرنگی سرشار از ویتامین‌های C و A ، اسیدفولیك یا بتا كاروتن و مقدار كمی ویتامین‌های گروه B شامل B1، B2، B3،B5 و همچنین دارای مواد معدنی مختلف شامل كلسیم، فسفر، پتاسیم، فیبر، سدیم، گوگرد، كمی آهن، مس و روی نیز است.

موسوی افزود: براساس تحقیقات و مطالعات انجام شده مواد موجود در گوجه فرنگی با ایجاد حفاظت اپیدمیلوجیکال درصد ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می‌دهد.

وی از دیگر خواص گوجه فرنگی را تقویت بینایی، تسکین دردهای مزمن، کمک به کاهش وزن، تقویت موهای خوب، کاهش سطح قند خون و ... بیان کرد.

موسوی همچنین از اولین برداشت هندوانه با رقم میکادو در سطح 5 هزار مترمربع از اراضی زراعی در بخش گهرباران خبر داد و گفت: در شهرستان میاندورود در حدود 245 هکتار به کشت این گیاه اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: با توجه به برداشت‌های انجام شده این محصول، میزان تولید در واحد سطح 23.5 تن در هکتار است لذا پیش بینی می‌شود در حدود 5 هزار و 757 تن در این شهرستان هندوانه تولید شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما