تاریخ انتشاريکشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹
کد مطلب : ۲۰۸۳۷۱
رئیس انجمن کوهنوردی آمل گفت: عملیات جست‌وجو و نجات کوهنورد بجنوردی که در مسیر صعود به قله دماوند مفقود شد، همچنان ادامه دارد.
۰
plusresetminus
آغاز دومین روز از عملیات جست‌وجو کوهنورد مفقود شده در مسیر قله دماوند
به گزارش بلاغ داوود لشکری در گفت‌وگو با سفیر هراز از آغاز عملیات جست‌وجو و نجات کوهنورد مفقود شده در مسیر قله دماوند خبر داد و گفت: دومین روز از عملیات جست‌وجو و نجات کوهنورد بجنوردی گمشده در مسیر صعود به قله دماوند امروز آغاز شد.

وی افزود: این تیم تجسس با تقسیم شدن به دو گروه از مسیر ملار به سمت یال ملاخوران و گروه دوم به سمت دره بخار عملیات جست‌وجو و نجات را آغاز کردند.

رئیس انجمن کوهنوردی آمل با بیان اینکه این کوهنورد ساکن بجنورد به تنهایی اقدام به صعود کرد، ادامه داد: وی در صعود به قله دماوند از مسیر خود که مشخص نیست در کدام جبهه بود خارج و در زمان اعلام حادثه و اطلاع از موقعیت خود شارژ باطری گوشی‌اش تمام شد که هیچ اطلاعاتی از موقعیت وی در دسترس نیست.

 

لشکری با تأکید و هشدار فراوان درباره عدم صعود انفرادی به قله دماوند، تصریح کرد: کوهنوردان حتما پیش از صعود به قله مشخصات خود را در فدراسیون پلور، رینه و یا ستاد اطلاع رسانی حوادث کوهستان ثبت و برای تعیین موقعیت از جی‌ پی اس استفاده کنند.

 

وی در پایان یادآور شد: استفاده از جی پی اس برای ارسال موقعیت مکانی حادثه دیده، اطلاع دادن به یک  فرد آگاه به مسیر درباره نحوه و زمان‌بندی اجرای برنامه همچنان توسط عده‌ا‌ی از کوهنوردان نادیده گرفته می‌شود که در نتیجه آن شاهد این‌گونه حوادث هستیم.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴