روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاح‌طلب شنبه 19 تیر كار هدایت آشوب‌ها را بر عهده گرفتند. روزنامه خرداد در تیتر درشت صفحه اول خود نوشت: كوی دانشگاه به خون كشیده شد.
۰
plusresetminus
روزنامه‌های زنجیره‌ایی اصلاح‌طلب، همچنان در حال هدایت آشوب/ پیوند احزاب اصلاح‌طلب با سلطنت‌طلبان در 19 تیر/ اپوزیسیون در رؤیای «ختم انقلاب» پایکوبی می‌کنند
به گزارش بلاغ، فضای دانشگاه همچنان متشنج است و سخنان برخی از چهره‌های سیاسی كه به ظاهر برای آرام كردن دانشجویان به داخل كوی رفته بودند، شعله‌های خشم آنان را شعله‌ورتر می‌سازد به گونه‌ای كه بار دیگر گروه‌هایی سازمان یافته از محوطه كوی خارج شده و در خیابان كارگر ضمن ضرب و شتم مردم و ایراد خسارت به اموال عمومی ، درگیری‌های پراكنده‌ای را با نیروهای انتظامی مستقر در اطراف كوی دانشگاه شكل می‌دهند.

ساعت 00:20 بامداد تعداد سه عدد كوكتل از طرف دانشجویان به سمت عوامل انتظامی پرتاب می‌شود، كه آنان مجبور به عقب‌نشینی می‌شوند، گفته می‌شود كه طی دقایق گذشته سه نفر در خیابان امیرآباد شمالی خارج از كوی دانشگاه به شكل نامشخصی با سلاح گرم مجروح گردیده‌اند.

ساعت 00:40 بامداد تعدادی از دانشجویان شعار «عزا عزاست امروز خاتمی بت شكن صاحب عزاست امروز» را سر می‌دهند.  نوشته‌ای با مضمون «5 شهید به نام‌های رهبری، ذاكری، سهرابی و امامی» به چشم می‌خورد. شایان ذكر است یكی از افراد حاضر در محل مذكور شایعه کرده، شهدای فوق توسط كماندوها شهید شده‌اند.

فائزه هاشمی، مجید انصاری، محمدعلی ابطحی، اکبر گنجی، هادی خامنه‌ای، محتشمی‌پور، مصطفی معین، عبدالله نوری، فاطمه کروبی و موسوی لاری افرادی هستند که به تناوب در این چند روز در کوی حاضر می‌شوند و هریک به شکلی بر تحریک دانشجویان می‌افزایند. حضور گسترده نهضت آزادی در مدیریت آشوب‌ها وحتی حضور عزت‌الله سحابی  و ابراهیم یزدی در کوی، از نکات دیگری است که پشت پرده جریان را آشکار می‌کند.

ساعت 9:30 محدوده در اصلی كوی دانشگاه (100 متر بالاتر و 100 متر پائین‌تر از در) كاملاً توسط دانشجویان بسته شده است.

دانشجویان نگذاشته‌اند كه عوامل شهرداری صبح امروز بقایای آتش و... از روزهای قبل را تمییز کنند و همچنین اعلام کردند كه امروز ساعت 11 صبح در مقابل در دانشگاه تهران تحصن خواهند نمود. همچنین در این روز، روزنامه خرداد با تیتر درشت در صفحه اولش نوشت: «كوی دانشگاه به خون كشیده شد.»

ساعت 10:35 تعدادی حدود 1000 نفر از دانشجویان لحظاتی در میدان انقلاب می‌نشینند و پس از گردش دور میدان انقلاب به سمت دانشگاه تهران حركت می‌کنند.

تعدادی حدود 1500 نفر در حوالی خیابان 16 آذر به سمت دانشگاه تهران در حركت هستند. دقایقی بعد دانشجویان در مقابل در دانشگاه رسیده‌اند و تجمع كنندگان اصرار دارند در اصلی دانشگاه را باز کنند و برخی نیز در حال شكستن در هستند.

روزنامه‌های زنجیره‌ای، همچنان در حال هدایت آشوب!
روزنامه‌های شنبه 19 تیر كار هدایت آشوب‌ها را بر عهده گرفتند. روزنامه خرداد در تیتر درشت صفحه اول خود نوشت: «كوی دانشگاه به خون كشیده شد»، و روزنامه نشاط هم افزود: «دفتر تحكیم وحدت یك هفته عزای عمومی اعلام كرد»، و سپس پلاكاردهایی با مضمون پنج شهید به نام‌های ذاكری، سهرابی، امامی، رهبری و نادری در میان دانشجویان توزیع شد.

در دانشگاه‌های امیركبیر، علم و صنعت ، صنعتی شریف و شهید بهشتی تجمع‌هایی صورت گرفته و عوامل بر پاكننده این تجمعات خواستار حركت دانشجویان به سمت كوی دانشگاه شدند. افراد حاضر در این تجمعات، در مسیر حركت خود به سمت میدان انقلاب و دانشگاه تهران اقدام به سردادن شعارهایی چون «می‌كشم می‌كشم آن كه برادرم كشت»، «توپ تانك مسلسل دیگر اثر ندارد»، «عزاعزاست امروز، دانشجوی آزاده صاحب عزاست امروز»، «خاتمی ـ خاتمی واكنش واكنش » و «دانشجوی مبارزه حمایتت می‌كنیم » كردند كه در این میان سینما ملت، بانك‌های تجارت و سپه، چند اتوبوس واحد، پمپ بنزین ، محل برگزاری نماز جمعه، یك بیمارستان و چند دستگاه خودرو سواری و موتور سیكلت تخریب و یا به آتش کشیده شدند.

ساعت 12 در مقابل دانشگاه تعدادی حدود 4 هزار نفر شعار ذیل را سر می‌دهند:

«حكومت زور نمی‌خواهیم پلیس مزدور نمی‌خواهیم- فرمانده آتاتورك اعدام باید گردد- مرگ بر انحصار- قتل عام دانشجو اصلاح باید گردد.»

ساعت 12:45 آقای داود سلیمانی معاون وزیر علوم در جمع دانشجویان حاضر شده و سخنانی را با عناوین و سرفصل‌های زیر ایراد كرد: «حمله غیرقانونی به دانشجویان- ضرب و شتم دانشجویان توسط نیروی انتظامی محكوم است.»

ساعت 14:40 تعدادی حدود 2 هزار نفر در مقابل دانشگاه شعارهای ذیل را سر می‌دهند: «خوئینی خوئینی حمایتت می‌كنیم، روزنامه مردمی حمایتت می‌كنیم، دانشجوی زندانی آزاد باید گردد، خاتمی خاتمی حمایتت می‌كنیم.»

یوسف صانعی 19 تیر پیامی صادر می‌کند و در حالی‌که در پیام خود از کشته شدن چند دانشجو خبر می‌دهد، می‌گوید: «باید از امام امت (سلام الله) یاد بگیریم که چگونه در تمام مراحل از بهشتی‌ها، مطهری‌ها، موسوی خوئینی‌ها، کنی‌ها، کروبی‌ها و شهید عراقی‌ها وچمران‌ها و فرزندان انقلاب و نهضت حمایت می‌کرده.»

ساعت 16:15 تقاطع فاطمی- امیرآباد تعداد 100 نفر به سمت كوی دانشگاه با شعارهای «می‌كشم می‌كشم آنكه برادرم را كشت» حركت می‌كنند.

ساعت 17:50 یك دستگاه خودرو بسیج كه از تقاطع جلال آل احمد به سمت كارگر- فاطمی در حركت بوده است با تعدادی از دانشجویان مواجه كه آنها اقدام به تخریب خودرو فوق می‌نمایند و پس از آسیب از صحنه خارج می‌گردد.

پیوند احزاب اصلاح‌طلب با سلطنت‌طلبان در 19 تیر
در این میان پیاده نظام‌هایی از عناصر نهضت آزادی، حزب ملت، نیروهای ملی ـ مذهبی، سلطنت‌طلبان و افراد وابسته به كانون نویسندگی خود را به تظاهر كنندگان رساندند و با توزیع اعلامیه‌ها و بیانیه‌هایی سعی در تهییج و گسترش دامنه آشوب‌ها در سطح شهر داشتند.

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی نیز در بیانیه‌ای که یک نسخه آن از طریق نمابر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) ارسال شد، ایده تهدید آزادی مطبوعات را با پرونده قتل‌های پاییز گذشته مرتبط دانست و خواستار موضع‌گیری مراجع عظام و علمای بزرگوار در برابر حوادث اخیر شد. در همان روز، گروه نهضت آزادی نیز بیانیه‌ای صادر کرد و از کشته شدن 3 دانشجو در حوادث کوی خبر داد.

ساعت 18:05 جمعیت تظاهركننده در حدود 1500 نفر شدند كه در تقاطع فاطمی- كارگر در حركت هستند و رویه اوباشگری را در پیش گرفته‌اند و در طول مسیر هر فرد حزب اللهی و دارای محاسن و یا خودرو نظامی را مشاهده می‌کنند، به آن حمله برده و خسارت وارد می‌نمایند و ظاهراً قصد حركت به سمت وزارت كشور را دارند.

ساعت 18:20 تعدادی حدود 1200 نفر از داخل كوی دانشگاه سازماندهی شده و قصد حركت به سمت وزارت كشور (و یا پاستور) را داشته و در عین حال در صفوف آنها اختلافاتی درخصوص دعوت از آقای خاتمی افتاده است و همچنین شعار «سپاهی- بسیجی خجالت خجالت» را سر می‌دادند.

ساعت 18:30 كمیته‌ای به نام «كمیته بحران» در كوی دانشگاه تشكیل گردیده است كه برای سازماندهی هستند و تعداد زیادی نیز به عنوان انتظامات با روبان سیاه بر روی بازو سازماندهی شده‌اند و اكثر افراد تظاهركننده با پارچه و نقاب صورت خود را پوشانده‌اند.

ساعت 18:40 تعدادی از دانشجویان مقابل وزارت كشور رسیده‌اند و با سنگ به سمت ساختمان وزارت كشور حمله و یورش برده‌اند.

در این روز تعدادی از نیروهای حزب اللهی، بسیجی و زنان محجبه توسط اوباش نیز با چاقو و سنگ و پنجه بكس مورد هجوم قرار گرفتند. در میدان انقلاب ، چهار راه مخبرالدوله و بلوار كشاورز، چادر تعدادی از خانم‌ها توسط اوباش برداشته شد و سه تن از این بانوان، كه مقاومت از خود نشان داده بودند، توسط تیغ موكت بری بشدت مجروح شدند.

ساعت 19:50 تعدادی حدود 1500 نفر در میدان فاطمی به سمت ریاست جمهوری حركت می‌کنند و همچنین تعدادی حدود 2 هزار نفر به سمت ولی عصر (عج) در حركت می‌باشند. لازم به ذكر است كه تعداد 4 نفر با بلندگوهای دستی تجمع‌كنندگان را به سمت دلخواه حركت می‌دهند و تجمع‌كنندگان شعارهای ذیل را سر می‌دهند: «[رهبری] پاسخگو پاسخگو – جنتی اعدام باید گردد - علی فلاحیان اعدام باید گردد.»

شایان ذكر است گروهی به نام پیمان به تعداد 15 نفر و با تجهیزات،  هماهنگ‌كننده كلیه مراسم می‌باشند و هدف را اینگونه اعلام کرده‌اند كه تا زمانی كه كرجی‌ها (ظاهراً دانشجویان كرج قرار است ملحق شوند) بیایند همزمان به كوی دانشگاه وارد می‌‌شوند و مكرر اعلام می‌کنند كه امشب مهمان داریم و مصراً قصد درگیری و آماده شدن جهت درگیری امشب را دارند.

اپوزسیون در رویای ختم انقلاب!
در دیگر سو، رسانه‌های بیگانه و اپوزیسیون خارج كشور كه در رؤیای «ختم انقلاب » دست افشانی و پایكوبی می‌كردند، با ارسال اخبار و گزارش‌های كذب، سعی در كشانیدن دامنه آشوب‌ها به شهرهای دیگر داشتند.

ساعت 22 ستادی به نام اعاده حیثیت دانشگاه از سوی دفتر تحكیم وحدت اطلاعیه‌ای بدین مضمون منتشر كرد: این تحصن تا مدت نامحدودی ادامه دارد مگر شرط زیر برآورده شود:

«1- بركناری فرمانده نیروی انتظامی، 2- محاكمه مسببین جنایت، 3- عذرخواهی شورای امنیت ملی ایران»

ادامه دارد ....
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴