تاریخ انتشارجمعه ۱۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۱
کد مطلب : ۲۰۷۸۰
در هفتمین همایش استانی کتابت وحی شهرستان آمل از خوشنویس آملی تقدیر و قرآن و نهج‌البلاغه دست‌نویس دو هنرمند دیگر این شهرستان رونمایی شد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، هفتمین همایش کتابت وحی استان مازندران به میزبانی شهرستان آمل بامداد امروز در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.
کتابت سوره‌های علق، قدر و وصیت‌نامه شهید طاهره هاشمی به عنوان شهید شاخص کشوری در سال 92 از برنامه‌های این همایش بود.
در این مراسم حدود 100 خوشنویس، خوشنویسی را آغاز کردند و در پایان نیز مراسم تجلیل و رونمایی از قرآن و نهج‌البلاغه دست‌نویس صورت گرفت.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل در این همایش با اشاره به این‌که بیش از 100 خوشنویس از غرب تا شرق مازندران در این همایش حضور دارند، افزود: استاد کی‌خسرو خروش رئیس شورای ارزشیابی هنری کشور به عنوان میهمان ویژه این همایش حضور داشتند.
محمد محمدی با اشاره به رونمایی از قرآن و نهج‌البلاغه دست‌نویس در این شب یادآور شد: سه قرآن دیگر برای سال آینده توسط هنرمندان آملی در حال نگارش است.
وی با تاکید بر این‌که در این همایش معرق جز یکم قرآن مجید  رونمایی شد، تصریح کرد: این اثر توسط استاد علیزاده در این شهرستان در حال انجام است که بخش‌هایی از آن به اتمام رسیده است.
 
رئیس انجمن خوشنویسان آمل نیز در سخنانی با بیان این‌که این همایش ماحصل هفت سال تلاش انجمن خوشنویسان این شهرستان است، افزود: امروز آمل به عنوان مرکز کتابت قرآن استان مازندران نام برده می‌شود.
محمدرضا خسروی آملی با اشاره به این‌که امروز هنرمندان به دنبال کاغذ خوب برای کتابت قران هستند، گفت: هنرمندانی که در سال‌های گذشته در این همایش تجلیل شدند و امروز در میان ما نیستند اما به خوبی می‌دانیم که این همایش‌ها نقطه قوتی در زندگی هنری آنان به شمار می‌رفت.
به گزارش فارس، در این همایش به صورت سمبلیک توسط یک گروه تئاتر، قرآن‌ و نهج‌البلاغه دست‌نویس به روی سن آورده شده و از آن رونمایی شد.
 
عبدالله شهیدی آملی متولد 1317 در شهرستان آمل است و با توجه به این‌که شهیدی آملی سال‌ها پیش این شهرستان را به قصد تهران ترک کرده است اما در آثار وی توجه به زادگاه خود به چشم می‌خورد.
عبدالله شهیدی آملی استادی که تقریباً هنر را خودآموخته است در خط، نقاشی، مینیاتور، کاریکاتور و تذهیب آثار فاخر و زیبایی از خود به یادگار گذاشته است.
در بخش پایانی این همایش، این هنرمند آملی که 51 سال از این شهر دور بود در متنی که برای سخنرانی تهیه کرده بود در آن به بیان احساسات و چگونگی زندگی هنری خود پرداخت.
متن جذاب و صدای رسا و لرزان این هنرمند حاضران را تحت تاثیر قرار داد اما زیبایی این جمله که بار دیگر به آمل باز می‌گردم تا خاطرات کودکی خود را زنده کنم با تشویق حاضران روبه‌رو شد.
 
 
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴