تاریخ انتشارسه شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۸
کد مطلب : ۲۰۷۳۹۷
فرماندار محمودآباد با اشاره به آماده‌باش تمامی دستگاه‌ها برای خدمات رسانی به مسافران در تعطیلات عید سعید فطر گفت: مرخصی تمامی مدیران در این ایام لغو شده است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، به نقل از آوای‌شمال، یحیی یوسف‌پور عصر امروز در جلسه ستاد ساماندهی طرح‌های دریا مهم‌ترین معضل شهرهای ساحلی مازندران در اجرای طرح‌های دریا را شنای نابهنگام در شب عنوان کرد.

وی با اشاره به موج سوم حضور مسافران در تعطیلات ایام عید فطر از آماده باش تمامی دستگاه‌های عضو ستاد ساماندهی طرح دریا در محمودآباد خبر داد و گفت: به‌منظور ارائه خدمات هرچه مطلوب‌تر به مسافران و کاهش آمار غریق و گسترش نطارت بر اجرای هر چه بهتر روند اجرای طرح‌های دریا مرخصی‌های همه مدیران در ایام پیش رو لغو شده است.

فرماندار محمودآباد اظهار کرد: همه فرمانداران و دستگاه‌های امنیتی در جلسات شورای تامین به‌دنبال حفظ امنیت جانی و عمومی شهروندان و مسافران هستند و مسئله مدیریت سواحل به مانند سایر موضوعات امنیتی بااهمیت است و باید در سایه تلاش تمامی مدیران شاهد کاهش آمار تلفات جانی در سواحل باشیم و این انتظار می‌رود نسبت به حفظ جان هموطنان‌مان احساس مسئولیت کنید.

یوسف پور مهمترین معضل در اجرای هرچه بهتر و کاهش آمار غریق در ساحل را شنای نابه‌هنگام در شب عنوان کرد و افزود: ناجیان غریق از صبح تا عصر در ساحل استقرار داشته و پس از پایان ساعت کاری ناجیان غریق در سواحل، همچنان مسافران به شنا در دریا می‌پردازند و متأسفانه بیشترین آمار غریق مسافران در دریا در ساعات شب اعلام شده که این به عنوان یک دغدغه جدی برای اعضای ستاد ساماندهی شهرهای ساحلی استان به‌شمار می‌رود.

وی ادامه داد: حضور و مدیریت مسئولان طرح‌های دریا بسیار ضروری و بااهمیت است چرا که مسئولیت جان مسافران در شب با مسئولان طرح‌ها است و هیچ سهل‌انگاری در این خصوص از مدیران طرح‌ها قابل قبول نبوده و افراد متخلف به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

این مسئول همچنین از شناسایی ۶۸ نقطه حادثه‌خیز و ممنوعه شنا در ساحل محمودآباد خبر داد و بیان داشت: ۱۴۶ ناجی در مناطق آزاد و ممنوعه شنا و طرح‌های دریا در ساحل محمودآباد و سرخ‌رود استقرار یافته و به‌منظور حفظ جان مسافران و ارائه خدمات مطلوب‌تر، امسال ۱۷ طرح ساماندهی دریا در محمودآباد اجرا شده است.

یوسف‌پور با اشاره به ساماندهی تردد چهار چرخ ها در سواحل ابراز داشت: امسال آمار تصادفات و برخورد چهار چرخ با مسافران حاضر در سواحل به نسبت سال گذشته افزایش داشته و به‌منظور کاهش تلفات و مدیریت این موضوع، پیست تردد چهار چرخ در ساحل به‌زودی راه‌اندازی و به بهره‌برداری می‌رسد.

فرماندار محمودآباد به آمار غرقی شهرستان در سال ۹۵ اشاره کرد و گفت: ۲ نفر از ابتدای شروع فصل شنا در محمودآباد در دریا غرق شدند که شنا در مناطق ممنوعه و در ساعات شب از مهم‌ترین دلایل جان‌باختن این دو مسافر در ساحل محمودآباد بود.

وی خاطرنشان کرد: به‌جهت کاهش تلفات جانی در سواحل، تمامی راه‌های دسترسی به مناطق حادثه خیز در محمودآباد و سرخ‌رود مسدود شده و در ورودی کوچه‌های که به ساحل راه دارد تابلوهای علائم هشداری نصب می‌شود.

این مسئول در پایان با بیان اینکه محمودآباد اولین شهر ساحلی از مسیر پایتخت کشورمان به مازندران است،اظهار کرد: شهرستان محمودآباد در ایام تعطیلات تابستان و عید نوروز و سایر روزهای تعطیل میزبان مسافران زیادی از اقصی نقاط کشورمان است که به علت کمبود اعتبارات و امکانات شهرستان و حجم گسترده حضور مسافران نیاز به تخصیص اعتبارات و نگاه ملی جهت مدیریت سواحل دارد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما