تاریخ انتشارشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۱
کد مطلب : ۲۰۶۵۶۳
مدیرکل روستائی و شوراهای مازندران از فعال کردن میدان تره‌بار مازندران در تهران خبر داد و گفت: 45 درصد جمعیت مازندران در روستاها ساکن هستند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، جان‌الله عبدی در جمع مسئولان فریدونکنار در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان، اظهار کرد: در زمینه آسفالت راه روستائی در کشور در سال گذشته رتبه برتر را کسب کردیم.

وی با بیان اینکه در روستاها فضای ورزشی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، تصریح کرد: دولت با وجود مشکلات اعتباری فراوان، از سال 93 توجه ویژه‌ای به حوزه روستائی کرده است.

مدیرکل روستائی و شوراهای مازندران با اشاره به اینکه با وجود کمبود اعتبار، مشکلات بسیاری از دستگاه‌های اجرایی را نیز برطرف کردیم، خاطرنشان کرد: در بسیاری از روستاهای فریدونکنار ساخت کتابخانه، سالن ورزشی یا اجرای طرح هادی به صرت خدجوش انجام می‌شود.

عبدی با تاکید بر اینکه باید اقتصاد روستائی را مدنظر قرار دهیم، اظهار کرد: رویکرد دولت به روستاها در بحث اقتصاد مقاومتی، پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغالزایی از طریق بانک سینا و صندوق کارآفرین بانک امید است.  

وی در ادامه با اشاره به اینکه مهاجرت مردم از روستا زمانی صورت می‌گیرد که وضع اقتصادی نامناسب شود، تصریح کرد: 45 درصد جمعیت مازندران در روستاها هستند.

مدیرکل روستائی و شوراهای مازندران با بیان اینکه باید افزایش اشتغال خانوار حاکم شود، گفت: به دنبال فضایی در میدان تره‌بار تهران به نام مازندران هستیم تا محصولات این استان روزانه در تمامی فصول به فروش برسد.

عبدی خاطرنشان کرد: در فصل توریست مشکلات فراوانی داریم امکانات برای میزبانی از مسافران به اندازه کافی نیست، باید بستری فراهم شود تا علاوه بر خدمات‌دهی درآمد پایدار نیز ایجاد شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته یک میلیون و 900 هزار نفر شب اقامت در مازندران داشتیم، اظهار کرد: در تعطیلات امسال این میزان به سه میلیون و یک صد هزار نفر رسید.

مدیرکل روستائی و شوراهای مازندران با تاکید بر اینکه برای هر بخش 15 طرح عمرانی معرفی کنید، گفت: فریدونکنار 24 روستا دارد اما 30 طرح می‌تواند به اداره‌کل معرفی کند.
 
منبع : بصیرنیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴