مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران مطرح کرد

دریا دلیل 78 درصد مسافرت‌ها به مازندران/ موانع قانونی بر سر راه سرمایه‌گذاری اصلاح شود

تاریخ انتشارشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۵
کد مطلب : ۲۰۶۵۶۲
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده، 78 درصد مسافران علاقه سفر خود به مازندران را وجود دریا اعلام کردند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، دلاور بزرگ‌نیا در نشست بررسی مشکلات حوزه گردشگری شهرستان بابلسر، گردشگری همراه با کشاورزی را از مهم‌ترین قابلیت‌های شهرستان بابلسر دانست و اظهار کرد: برای پیوند گردشگری و کشاورزی باید به مباحث مربوط به کشاورزی توجه و از قابلیت کشاورزی در جهت گردشگری استفاده کرد.

وی با تأکید بر اینکه گردشگری را نباید مقابل صنعت دیگر قرار داد، افزود: صنعت گردشگری، صنعتی فرابخشی است و همه حوزه‌ها باید در حمایت از این صنعت اقدام کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده، 78 درصد مسافران علاقه سفر خود به مازندران را وجود دریا اعلام کردند، تصریح کرد: از هر اتفاقی که بتواند سبب مقبولیت حضور بازدیدکنندگان شود، استقبال می‌کنیم.

این مسئول با بیان اینکه امکانات رفاهی و ظرفیت‌های گردشگری مازندران تنها به تخت‌ها و تأسیسات گردشگری خلاصه نمی‌شود، خاطرنشان کرد: غیر از اماکن تفریحی و گردشگری، اماکن و آثار تاریخی از تمام دوران‌ها نیز در این استان به چشم می‌خورد که نیاز است این ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری را در قالب بسته‌ای فرهنگی تهیه و در اختیار گردشگران قرار دهیم.

بزرگ‌نیا با اشاره به وجود اقامتگاه‌های رسمی و غیررسمی در مازندران با پذیرش حدود 11 میلیون نفر مسافر و 32 میلیون نفر شب اقامت در سال، بیان کرد: با وجود این قابلیت‌ها باید گردشگری را جدی گرفت و با برنامه در این امر وارد شد.

وی با اشاره به اینکه 200 هزار ویلا در آمار سرشماری گردشگری مازندران لحاظ نمی‌شود، گفت: با برنامه‌ریزی مناسب در حوزه گردشگری و دوری از حواشی می‌توانیم به رونق گردشگری دست یابیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اعلام اینکه باید تکلیف خود را در سند توسعه استان مشخص کنیم، ادامه داد: باید به صراحت در سند توسعه محوریت و ابعاد توسعه پرداخته و شجاعانه در مورد گردشگری تصمیم بگیریم.

این مسئول از مجمع نمایندگان مازندران خواستار اصلاح قوانین و موانع قانونی بر سر راه سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری در استان شد و اظهار کرد: طرح آمایش سرزمینی آماده شده و طرح سند توسعه جامع گردشگری در حال تدوین است.

وی در پایان با بیان اینکه 176 پروژه نیمه‌تمام در حوزه گردشگری داریم، گفت: آنچه سبب رونق بخش گردشگری می‌شود وجود سرمایه‌گذار بخش خصوصی است.
منبع : مشهدسر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴