BLOCK}']['func'] = 'Get_Polls_Content'; $conf['{POLL_GENERAL_BLOCK}']['prms']['section_id'] = 0; ?>BLOCK}']['func'] = 'Get_Polls_Content'; $conf['{POLL_GENERAL_BLOCK}']['prms']['section_id'] = 0; ?> بلاغ نیوز - دریا دلیل 78 درصد مسافرت‌ها به مازندران/ موانع قانونی بر سر راه سرمایه‌گذاری اصلاح شود - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران مطرح کرد

دریا دلیل 78 درصد مسافرت‌ها به مازندران/ موانع قانونی بر سر راه سرمایه‌گذاری اصلاح شود

مشهدسر , 12 تير 1395 ساعت 23:35

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده، 78 درصد مسافران علاقه سفر خود به مازندران را وجود دریا اعلام کردند.


به گزارش بلاغ، دلاور بزرگ‌نیا در نشست بررسی مشکلات حوزه گردشگری شهرستان بابلسر، گردشگری همراه با کشاورزی را از مهم‌ترین قابلیت‌های شهرستان بابلسر دانست و اظهار کرد: برای پیوند گردشگری و کشاورزی باید به مباحث مربوط به کشاورزی توجه و از قابلیت کشاورزی در جهت گردشگری استفاده کرد.

وی با تأکید بر اینکه گردشگری را نباید مقابل صنعت دیگر قرار داد، افزود: صنعت گردشگری، صنعتی فرابخشی است و همه حوزه‌ها باید در حمایت از این صنعت اقدام کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده، 78 درصد مسافران علاقه سفر خود به مازندران را وجود دریا اعلام کردند، تصریح کرد: از هر اتفاقی که بتواند سبب مقبولیت حضور بازدیدکنندگان شود، استقبال می‌کنیم.

این مسئول با بیان اینکه امکانات رفاهی و ظرفیت‌های گردشگری مازندران تنها به تخت‌ها و تأسیسات گردشگری خلاصه نمی‌شود، خاطرنشان کرد: غیر از اماکن تفریحی و گردشگری، اماکن و آثار تاریخی از تمام دوران‌ها نیز در این استان به چشم می‌خورد که نیاز است این ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری را در قالب بسته‌ای فرهنگی تهیه و در اختیار گردشگران قرار دهیم.

بزرگ‌نیا با اشاره به وجود اقامتگاه‌های رسمی و غیررسمی در مازندران با پذیرش حدود 11 میلیون نفر مسافر و 32 میلیون نفر شب اقامت در سال، بیان کرد: با وجود این قابلیت‌ها باید گردشگری را جدی گرفت و با برنامه در این امر وارد شد.

وی با اشاره به اینکه 200 هزار ویلا در آمار سرشماری گردشگری مازندران لحاظ نمی‌شود، گفت: با برنامه‌ریزی مناسب در حوزه گردشگری و دوری از حواشی می‌توانیم به رونق گردشگری دست یابیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اعلام اینکه باید تکلیف خود را در سند توسعه استان مشخص کنیم، ادامه داد: باید به صراحت در سند توسعه محوریت و ابعاد توسعه پرداخته و شجاعانه در مورد گردشگری تصمیم بگیریم.

این مسئول از مجمع نمایندگان مازندران خواستار اصلاح قوانین و موانع قانونی بر سر راه سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری در استان شد و اظهار کرد: طرح آمایش سرزمینی آماده شده و طرح سند توسعه جامع گردشگری در حال تدوین است.

وی در پایان با بیان اینکه 176 پروژه نیمه‌تمام در حوزه گردشگری داریم، گفت: آنچه سبب رونق بخش گردشگری می‌شود وجود سرمایه‌گذار بخش خصوصی است.


کد مطلب: 206562

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/206562/دریا-دلیل-78-درصد-مسافرت-ها-مازندران-موانع-قانونی-سر-راه-سرمایه-گذاری-اصلاح-شود

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com