تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۵
کد مطلب : ۲۰۶۰۵۷
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با اشاره به اینکه برخورد با آسیب‌های اجتماعی را باید به مثابه یک دفاع مقدس بنگریم، گفت: فرهنگ‌سازی و اجتماعی کردن مبارزه مساله‌ای تعیین کننده در مقابله با آسیب‌های اجتماعی به شمار می‌آید.
۰
plusresetminus
به گزارش خبرنگار بلاغ، علیرضا یونسی رستمی در نخستين جلسه ستاد فرهنگی و اجتماعی مديريت و ساماندهی آسيب‌های اجتماعی مازندران هدف از تشکیل این ستاد را مقابله جدی با آسیب‌های مهم و اولویت‌دار اجتماعی چون حاشیه‌نشینی، اعتیاد، طلاق، مناطق بحرانی و بی‌بند و باری و فساد اخلاقی بیان و اظهار کرد: احصا، اولویت‌بندی، توصیف، تبیین و علت‌یابی آسیب‌های اجتماعی متناسب با شرایط بومی استان، تدوین سیاست‌ها و ارائه راهکار به منظور پیش‌بینی، پیشگیری، کاهش و مقابله با آسیب‌های اجتماعی با مشارکت دستگاه‌های ذی‌ربط و تقویت زمینه‌های همکاری و ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های مسئول، پایش برنامه‌ها و فعالیت‌های دستگاه‌ها و سازمان‌ها و نهادهای در حوزه آسیب‌های اجتماعی، مهم‌ترین وظایف این ستاد به‌شمار می‌رود.
 
وی با اشاره به اینکه حوزه اجتماعی و مقابله با آسیب‌ها در این حوزه از جمله‌ مهم‌ترین مأموریت‌ها و برنامه‌های دولت تدبیر و امید در سال 95 است، بیان کرد: در حوزه اعتیاد، طرح جامع مبارزه با اعتیاد و کاهش این پدیده در استان تهیه شده و در حال اجرا است.
 
قائم مقام رئیس ستاد فرهنگی و اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی استان با اعلام اینکه درحوزه طلاق طرح جامع کاهش طلاق با پنج استراتژی تهیه و تدوین و جلسات شهرستانی آن نیز برگزار شده است، اضافه کرد: در حوزه حاشیه‌نشینی و مبارزه با بی‌بند باری اخلاقی نیز تا دو هفته آینده باید طرح و اولویت‌های اقدام مشخص شود.
 
وی در این زمینه ادامه داد: باید شاخص‌های هدف در این حوزه‌ها تعیین شود و ساماندهی چند محله که نیاز به بازآفرینی دارند، در ادامه فعالیت‌های گذشته در دستور کار قرار داد.
 
معاون استاندار با اشاره به اینکه مناطق بحرانی به معنای تعریف شده‌ در استان نداریم و 30 محله آلوده استان پاکسازی و بهسازی شد، افزود: با تلاش و هم‌افزایی همه دستگاه‌های مسئول، آمار طلاق در سه ماهه‌ نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، کاهش 8/1 درصدی را نشان می‌دهد.
 
وی با بیان اینکه پرداختن به آسیب‌های اجتماعی باید با اتکا به مجموعه سرمایه‌های استان در بخش‌های مرتبط و مشارکت مردم صورت گیرد، گفت: برای همه بخش‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی در استان برنامه داریم و برخورد و مقابله با این پدیده فراگیر و پیچیده باید علمی، عقلانی و اصولی باشد.
 
یونسی با اشاره به اینکه برخورد با آسیب‌های اجتماعی را باید به مثابه یک دفاع مقدس بنگریم و در این راستا باید از ظرفیت همه سازمان‌ها آحاد مردم، تشکل‌ها و سمن‌ها بهره ببریم، تصریح کرد: فرهنگ‌سازی و اجتماعی کردن مبارزه مسأله‌ای تعیین کننده در مقابله با آسیب‌های اجتماعی به شمار می‌آید.
 
معاون سیاسی، امنیتی استانداری، با اشاره به اینکه باید به دور از نگرش‌های سیاسی و جناحی به مقابله با آسیب‌ها اقدام کرد، گفت: آسیب‌های اجتماعی به عنوان یک موضوع مهم در دستور کار شورای فرهنگ عمومی استان و شهرستان قرار گیرد.

لازم به ذکر است، طی هفته گذشته که هفته قوه قضاییه بود بیشتر مسئولان قضایی استان از افزایش آمار طلاق و به‌ویژه طلاق توافقی در استان به میزان 70 درصد خبر دادند که با توجه به اعلام برنامه‌های سال‌جاری در حوزه اجتماعی مبنی بر پایلوت شدن مازندران در مبارزه با طلاق و اعتیاد و گذشت حدود چهار ماه از سال 95، مسئولان استان به جای برگزاری جلسات در دستگاه‌های اجرایی طرح‌های خود را ابلاغ و واقعا در این بخش چاره‌اندیشی کنند نه اینکه به جلسات هفتگی و ماهانه در ساختمان‌های اداری خود اکتفا کنند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
دولت و مجلس زمینه‌ساز رفع موانع تولید شوند
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۹
پایبندی بانوان به اجرای قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
سپاه در خدمت‌رسانی به مردم پرچم‌داری می‌کند
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴