تاریخ انتشارسه شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۵:۰۶
کد مطلب : ۲۰۵۷۹
کوچه پس کوچه های شهرهای مازندران بیاد کوچه ی تنگ و تاریک کوفه دلتنگ تر از هميشه نظاره گر به شهادت رسيدن امام همامي هستند كه كسي را در مقابل عدالت گستري و يتيم نوازيش تواني نيست.
۰
plusresetminus
ندای«بعلی الهی العفو»در مازندران طنین انداز شد
به گزارش خبرنگار بلاغ،در شب شهادت امام علي (ع) بوي غربت و مظلومیت مولای متقیان امیر عدل و انصاف دیار علویان را فراگرفت و مردم مومن و لایتمدار این دیار از اندوه و ماتم اين مصيبت زانوی غم در بغل گرفته اند.
کوچه پس کوچه های شهرهای مازندران بیاد کوچه ی تنگ و تاریک کوفه دلتنگ تر از هميشه نظاره گر به شهادت رسيدن امام همامي هستند كه كسي را در مقابل عدالت گستري و يتيم نوازيش تواني نيست.
در دومین شب از شب های قدر مساجد ،حسینیه‌ها ، بقاع متبرکه و گلزارهای شهدای شهرستان‌های مازندران در این شب‌های پرفضیلت مملو از جمعیتی بود که به عشق علی(ع) و خاندان علی(ع) به این اماکن مقدس آمده بودند تا بواسطه امام علی(ع) به درگاه حضرت حق با اشک و ناله، طلب مغفرت کرده باشند.
حضور پررنگ جوانان و نوجوانان در این مراسم روحانی با ندای « بعلی  الهی العفو» که در اماکن مقدس اعم از حسینیه ها و مساجد می پیچید؛گواهی بر دلدادگی مردم این دیار به خاندان عصمت و طهارت است که از دوران کودکی عشق به اهل بیت(ع) با خونشان آمیخته شد.
تلاوت قرآن کریم و دعاهای مرسوم این شب‌ها ،مداحی و سینه زنی از جمله جلوه‌های روحانی این مراسم بود.
حجت الاسلام والمسلمین رحمانی استاد حوزه و دانشگاه  در شب بيست و يكم ماه مبارك رمضان ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام علی(ع) در بیان شخصیت ویژه این امام گفت:پیراهن وصله داری بر اندام امام بود، شخصی پرسید: چرا پیراهن وصله دار می پوشی؟ حضرت علی علیه السلام فرمودند: دل با آن فروتن و نفس رام می شود و مومنان از آن سرمشق می گیرند.
حجت الاسلام والمسلمين رحمانی امام علي(ع) را الگویی تمام عیار برای زندگی خواند و اضافه کرد: اگر می خواهیم در مسیر درستی گام برداریم باید از رفتار و منش علی(ع) بویژه ساده زیستی این حضرت الگو بگیریم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴