وقتی باید حتماً مراسم زنجیره‌ای برگزار‌ شود

محاکمه دولت قبل این‌بار در قائم‌شهر

تاریخ انتشارسه شنبه ۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴
کد مطلب : ۲۰۳۶۶۸
پس از گذشت یک هفته از 24خرداد، همایش سیاسی دولت تدبیر و امید این‌بار در قائمشهر برگزار شد که سخنران آن سعید لیلاز بود.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، پس از گذشت یک هفته از 24خرداد، همایش سیاسی دولت تدبیر و امید این‌بار در قائم‌شهر برگزار شد که سخنران آن سعید لیلاز بود.
 
این همایش هم مانند همایش‌های مشابه در دیگر شهرستان‌های مازندران، نقطه تمرکز جشن خود بمناسبت انتخاب آقای روحانی در 24خرداد 92 را بر حواله همه کاستی‌های کنونی به دولت قبلی قرار داد و به این نتیجه رسید که تمام اقدامات این دولت در راستای تامین منافع و رضایت مردم بوده است.
 
سعید لیلاز، سخنران مدعو این همایش در آغاز سخنان خود، حرف آخر را اول زد و اظهار کرد: شخصا نگران نتایج انتخابات سال ۱۳۹۶ نیستم و مطمئن هستم دکتر روحانی در دور دوم با رأی بالایی مجدداً انتخاب خواهد شد و اساسا برای ایشان رقیبی وجود ندارد، چرا که ساختار سیاسی طوری است که نه در جناح راست و نه جناح و حزب دیگری بهتر از حسن روحانی پیدا نخواهد شد.
 
وی با اشاره به اینکه من شخصا راضی نیستم تا سر سوزنی انتقادات علیه روحانی کاهش یابد، تصریح کرد: از نظر من انتقادات باید انجام شود و دولت روحانی باید هم به انتقادها توجه کند و مراقب باشد پا کج نگذارد، این رکن اساسی دمکراسی در ایران است .
 
اقتصاددان و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی اظهار کرد: مشکل بزرگ در ایران فساد در اقتصاد است که نشات گرفته از  ضعف عملکرد دمکراسی در ایران بوده و این امر به هیچ وجه تصادفی نیست .
 
 وی بدون اشاره به آغاز جریان رانت‌خواری و فسادهای اقتصادی از دوران سازندگی و اصلاحات، در یک اقدام فرافکنانه عنوان کرد: سالم ترین و بهترین دولت بعد از انقلاب اسلامی از لحاظ اقتصاد، دولت خاتمی است و در حال حاضر هم دولت روحانی راه درست را انتخاب کرده تنها بدلیل این است که دموکراسی را در پیش گرفته و دمکراسی اجازه فساد را به کسی نمی دهد.
 
سعید لیلاز در ادامه بیان کرد: اگر به ساختار کل خاورمیانه نگاه کنیم می توان فضای یأس و ناامیدی را مشاهده کرد هر چند بیکاری فقر، فساد، فحشا هست اما به تحلیل نهایی نگاه کنیم ایران جز باسوادترین کشور در خاورمیانه است که باید آن را قدر بدانیم و نشان از امنیت بالای کشور ماست.
 
وی گفت: محبتی که این ملت به نظام دارد این است که در نظام جمهوری اسلامی صندوق انتخابات همچنان کار می‌کند و ملت تعیین کننده سرنوشت خود هستندو در ایران کسی نمی تواند در برابر رأی ملت بأیستد.
 
استاد دانشگاه شهید بهشتی در جهت بی‌اعتماد کردن ملت نسبت به حاکمیت و بدون ذکر دلیل و منبع، با بیان اینکه در طی ده سال گذشته بین 300 تا 400 میلیارد دلار از منابع ایران گم شده و هیچ کس نمیداند کجا قرار دارد ، به کاهش قدرت خرید مردم اشاره کرد و گفت: 60 تا 70 درصد مردم قدرت خریدشان ۴۰ تا 30 درصد کاهش یافت که یک سقوط تمام عیار است.
 
سعید لیلاز اظهار کرد: ما در3 سال گذشته درحالیکه درآمد های نفتی کمتر از نصف شده و فشارها و هجمه‌های سیاسی داخلی افزایش پیدا کرده است و کوچک‌ترین خللی در تحریم‌های علیه ایران بوجود نیامده، موفق شدیم جلوی این سقوط آزاد را بگیریم .
 
وی در یک بهم‌ریختگی تحلیلی و تعارض‌گویی یادآور شد: می‌دانم که رشد 3 4 درصدی  در سال 93 برای مردم ملموس نیست، چون اگر در سال 95 و96  اگر 5 درصد رشد اقتصادی داشته باشیم، عددی که در خاورمیانه وجود ندارد، اگر این اتفاق بیفتد ایران تازه به سال 1390 برمی گردد، واگر از نظر خرید سرانه مردم، طی برنامه های دولت روحانی درست اجرا شود تازه در سال 1401 ممکن است به سال 89 برگردیم که این نشان از آسیب بزرگی است که به مردم وارد شده است.
 
اقتصاددان و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی تصریح کرد: ما کشوری بودیم که ۶ میلیون خودرو تولید می کردیم و در سال گذشته خودروسازها کمتر از 9۰۰ هزار تا نتوانستند بفروش برسانند که این نشان از فروپاشی در قدرت خرید مردم است.
 
لیلاز به مرداد سال ۱۳۹۲ و نرخ تورم ۴۵ درصدی اشاره کرد و گفت: با تمام احترامی که به نظام جمهوری اسلامی دارم اما در سال ۱۳۸۲ زمانیکه نرخ تورم ۱۳ درصد شد، جامعه مدرسین قم بیانیه صادر کردند ولی درسال 92 نفس کسی در نیامد که این نشانه ی یک بام و دوهوا بودن جامعه روحانیت است.
 
وی گفت: در حال حاضر نرخ تورم را به کمترین میزان خود یعنی هشت تا ۹ درصد رساندیم، یعنی از سال ۶۹ تا کنون هرگز تورم تک نرخی نداشتیم اما امسال نرخ تورم تک نرخی می شود، درحالیکه در حوزه مواد غذایی تورم 3 رقمی بود ولی اکنون این گونه نیست.
 
لیلاز به دست آوردهای بزرگ دولت روحانی اشاره کرد و گفت: در این دولت سقوط ۷ درصدی رشد اقتصادی را به رشد مثبت تبدیل کردیم و امسال بین ۴ تا ۵ درصد رشد اقتصادی خواهیم داشت با اینکه نفت بشکه ای 40 تا 50 دلار است.
 
وی در اظهارنظری شگفت‌انگیز گفت: دولت درحال ایجاد اشتغال است و در سال ۸۴ تا ۹۲ سالانه ۱۴ هزار شغل ایجاد شد! اما در سه سال گذشته با وجود مشکلات فراوان تقریبا سالی ۱۱۰ هزار نفر شغل ایجاد شده! که در مقایسه با آن زمان که حکومت یک دست بود و هیچ کس به دولت انتقادی نمی‌کرد و نمی‌گذاشتند کسی نفس بکشد، این دولت توانست به این عدد برسد.
 
عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی در یک سیاه‌نمایی آشکار بیان کرد: ایران در دوره قبل از سالم ترین اقتصاد جهان به فاسدترین تبدیل شد و جلوی رشد اقتصادی در کشور را گرفت و سرمایه گذاران نمی‌توانستند در اقتصاد فاسد کار کنند و نمی شود مسیری که 10 ساله به پستی رفته را نمی‌توان در عرض 3 سال درست کرد
 
این مسئول با نادیده گرفتن جریان حقوق‌های نجومی در این دولت، خاطرنشان کرد: ما باید به این پرسش پاسخ بدهیم، که آیا ما در یک مسیر درست قرار گرفتیم یا نه؟  در سه سال گذشته دست آورد اصلی دولت روحانی سالانه بین 150 تا 200 هزار میلیارد تومان جلوی دزدی و رانت خواری در اقتصاد ایران را گرفتیم.
 
وی با اشاره به اینکه من معتقدم که مشکل اساسی در اقتصاد ایران تحریم‌ها نیست بلکه مدیریت است  تصریح کرد: در سال ۹۳ که تحریمی برداشته نشد، اما ما ۴ تا ۵ درصد رشد اقتصادی داشتیم در حال حاضر هم می توانیم با اعمال مدیریت صحیح بر تمام تحریم ها و تنگناها فائق بیایم.
 
لیلاز به جذب۵۰۰ هزار نفره‌ی دولت که بصورت غیرقانونی انجام شد اشاره کرد و گفت:  این استخدام هزینه های جاری را افزایش داد و اکنون نیز رسانه های منتقد دولت بدون اشاره به استخدام آنها توسط دولت قبل شروع به تخریب این دولت می‌کنند.
 
وی ادامه داد: حفظ ثبات، آرامش سیاسی و اجتماعی ایران باید نخستین اولویت همه ما باشد و رسانه ملی نباید این چنین عمل کند و آرامش را برهم بزند واگر بخواهیم به آن درجه از رفاه برسیم که شایسته انقلاب است باید از راهی که رفته شده برگردیم و هیچ معجزه ای در کار نیست.
 
لیلاز ادامه داد: باید ثبات سیاسی، اجتماعی و آرامش را حفظ کنیم و از انجام حرکات تحریک آمیز پرهیز کنیم تا بر این بحران‌ها غلبه کنیم، برای امسال سیدن به رشد اقتصادی ۴ تا ۵ درصد بسیار خوش بین هستم و کشور به سرمایه‌گذاری احتیاج دارد، اما به نظر می رسد از سال آینده به رشد اقتصادی ۶ درصد خواهیم رسید.
 
وی با اشاره به زمان بردن نتیجه برجام و هسته ای ، اظهار کرد: کسانی که کارشان در زمینه اقتصادی است می دانند که رسیدن به نتیجه زمان می برد و دولت در حد بسیار زیادی موفق عمل کرده  و در ظرف سه ماه صادرات نفت جمهوری اسلامی به عدد قبل از تحریم ها برگشت، چقدردلواپسان در داخل به نفع عربستان حرف زدند تا جلوی رشد نفتی ایران را بگیرند، اما این دولت با روی کار آوردن بهترین وزیر نفت خاورمیانه! به نتیجه درست رسید و در حال حاضر درآمد نفتی ایران روزی ۴۰ الی ۵۰ میلیون دلار بیشتر از سال گذشته است و اگر این پول ها وارد اقتصاد ایران شود امیدوارم از نیمه دوم امسال رونق اقتصادی به شکل بهتری در بین مردم ظاهر شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پایبندی بانوان به اجرای قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
عملیات وعده صادق غرورآفرین و مقتدرانه بود
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۸
اقدامات سپاه مایه سربلندی ملت ایران شده است
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴