تاریخ انتشاردوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۳
کد مطلب : ۲۰۳۳۳۱
خاخام‌های صهیونیست با صدور فتوایی از شهرک‌نشینان خواستند به منظور کوچاندن فلسطینی‌ها از روستاها و مناطق اشغالی آب آشامیدنی آنها را مسموم کنند!
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، «شلوموملمید» رئيس شورای موسوم به شورای خاخام‌های شهرک‌های صهیونیستی فتوایی را صادر کرده که شهرک‌نشینان را جایز می‌سازد آب آشامیدنی روستاها و مناطق فلسطینی در تمام کرانه باختری اشغالی را مسموم کنند!
به گزارش خبرگزاری‌ها به نقل از فلسطین الیوم، دفتر ملی دفاع از زمین و مقاومت در برابر شهرک‌سازی در گزارش خود این فتوا را با فتواهای دیگر صهیونیست‌ها که سرقت از شهروندان عرب و همچنین سرقت و تخریب محصولات زیتون فلسطینی‌ها را جایز دانسته و موجب حوادث زیادی شده مشابه دانست.

حدود 500 هزار صهیونیست در بیش از 230 شهرک رژیم صهیونیستی که پس از جنگ 1967 و اشغال سرزمین‌های فلسطینی از جمله در کرانه باختری و شرق بیت‌المقدس ساخته شده است سکنی گزیده‌اند.

همه شهرک‌های صهیونیست‌نشین طبق قوانین بین‌المللی غیرقانونی هستند و رژیم صهیونیستی به درخواست‌های مطرح شده مبنی بر توقف گسترش شهرک‌سازی در اراضی اشغال شده فلسطینی بی‌اعتنایی می‌کند.

هدف از فتوای خاخام‌های صهیونیست برای مسموم کردن آب شرب فلسطینی‌ها هم مجبور کردن ساکنان محلی به ترک روستاها و مناطق خود اعلام شده تا به این ترتیب شهرک‌نشینان بر سایر اراضی و زمین‌های آنها سیطره یابند.

این در حالی است که طی روزهای گذشته نیز خبر قطع آب هزاران نفر از فلسطینیان در کرانه باختری از سوی شرکت آب رژیم صهیونیستی اعلام شده بود.

شکست مذاکرات فتح و حماس
خبر دیگر اینکه منابع فلسطینی اعلام کرده‌اند گفت‌وگوهای فتح وحماس در دوحه پایتخت قطر به شکست انجامیده و جنبش فتح ضمن اعلام مخالفت با برنامه‌های اجماع ملی و اصرار بر برنامه‌های سیاسی خاص خود نشست دوم را ترک کرده است.به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه رای الیوم، یکی از رهبران فتح در این زمینه گفته: «حماس باید این وضعیت را که بزرگترین نمونه آن تونس است درک کند برادران ما در جنبش حماس باید بفهمند که فتح توطئه نکرده زیرا منافع ملی و داخلی را برای همه انتخابی استراتژیک، مفید و لازم می‌داند.»

در مقابل جنبش حماس نیز در بیانیه‌ای تاکید کرده که «فتح با در نظر نگرفتن توافقنامه‌های قبلی به ویژه آنهایی که به پرونده کارمندان، فعالیت دوباره شورای قانونگذاری و برنامه‌های توافق ملی مربوط می‌شوند دیدارهای دوحه را به شکست کشانده است.»حماس در این بیانیه آورده است:‌«هیئت فتح درجلسات و دیدارها شرکت نکرده و در جلسه دوم از گفت وگوها دست کشیده است.»

مذاکرات فتح و حماس بر سر تشکیل دولت ملی در غزه و کرانه باختری مدتها بود که شروع شده بود.

آخرین دور مذاکرات هم در تاریخ دوم اردیبهشت سال جاری برگزار شده بود، اما به دلیل کارشکنی‌های تشکیلات خودگردان فلسطین به رهبری محمود عباس تاکنون این مذاکرات نتیجه‌ای در برنداشته است. مهمترین نقطه اختلافی فتح و حماس که از همان ابتدا وجود داشت نیز همکاری امنیتی تشکیلات خودگردان با رژیم صهیونیستی است که حماس از محمود عباس خواسته بود دست از اقدامات امنیتی در کرانه باختری و دستگیری مبارزان حماس بردارد که هرگز پاسخ مثبتی از سوی تشکیلات خودگردان به این درخواست صورت نگرفت.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷