تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۹
کد مطلب : ۲۰۲۳۱۹
جانشين رییس سازمان وظيفه عمومي ناجا از ارائه تسهيلات جديد به مشمولان و سربازان متاهل در راستاي خوشايندسازي خدمت سربازي خبر داد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، سردار ابراهيم کريمي درباره تسهیلات جدید ارائه شده به مشمولان و سربازان متاهل گفت: اين افراد  پس از فراغت از تحصيل با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونيک انتظامي ( پليس +10) مي‌توانند با ثبت درخواست اعزام به خدمت، تاريخ اعزام را به انتخاب خود، تا موعد قانوني آن تعيين کنند که اين محدوده زماني ، يکسال است این در حالی است که  قبلا شيوه اعزام به اين صورت بود که هر زمان که مشمول خود را معرفي مي کرد، در اولين فرصت به خدمت اعزام مي شد، اما اکنون به منظور اعمال خواسته مشمولان ، امکان تعيين زمان اعزام تا موعد قانوني اعزام به خدمت توسط خود مشمول فراهم شده است.

کريمي با بیان اینکه تعيين زمان اعزام به خدمت سربازي توسط مشمولان امکان تنظيم برنامه زندگي را به افراد مي‌دهد تا بر اساس انتخاب خودشان در زمان مناسب به سربازي اعزام شوند، گفت: سازمان وظيفه عمومي ناجا در راستاي به کارگيري تخصصي سربازان، امکان ثبت توانمندي ها و تخصص مشمولان را فراهم کرده است، همچنین مشمولان کارشناسي و بالاتر مي توانند در زمان ثبت درخواست اعزام به خدمت در دفاتر خدمات الکترونيک انتظامي ( پليس +10 ) رزومه خود را ارائه کنند تا براساس توانمندي و تخصص به کارگيري شوند.

به گفته جانشين رییس سازمان وظيفه عمومي ناجا اين رزومه‌ها قبل از اعزام مشمولان در اختيار سازمان‌هاي مربوطه از جمله ارتش، ناجا،سپاه و ... قرار داده مي شود و سازمان ها بر اساس نيازشان مي توانند افراد را انتخاب و در يگان هايشان پذيرش کنند.

کريمي ادامه داد: اين موضوع باعث کسب تجربه بيشتر سربازان و نيز بهره وري بيشتر نيروي انساني در نيروهاي مسلح مي شود و همچنين بکارگيري تخصصي متناسب با توانمندي افراد ، موجب کسب رضايت بيشتر آنان در دوران خدمت سربازي مي شود.

جانشين رییس سازمان وظيفه عمومي ناجا در تشريح تسهيلات اعطا شده به سربازان متاهل از سوي مقام معظم رهبري مبني بر بکارگيري سربازان متاهل در شهر محل سکونت همسر، گفت: مشمولان متاهل در ابتداي ثبت درخواست اعزام به خدمت مي‌بايست مشخصات تأهل خود و شهر مورد نظر را در سامانه دفاتر ثبت کنند. این افراد به نزديک ترين مراکز آموزشي شهر مورد نظر آنان، که نيروي مربوطه داراي يگان سازماني باشد معرفي مي‌شوند و پس از اتمام دوره آموزشي در شهر مورد نظر، خدمت مي کنند.

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی سازمان وظیفه عمومی ناجا، کريمي از انجام هماهنگي با معاونت نيروي انساني نيروهاي مسلح براي تحقق اين موضوع خبر داد و گفت: پس از اتمام دوره آموزشي ، معاونت نيروي انساني سازمان هاي مربوطه ، يگان خدمتي کارکنان وظيفه را مشخص مي کنند. با اجراي اين طرح، احتمال بهره مندي همزمان مشمول از همه امتيازات وجود ندارد . براي مثال ؛ مشمول متاهلي که داراي تجربه و تخصص خاصي است درصورت به کارگيري در محل زندگي همسر، ممکن است امکان به کارگيري تخصصي وي ميسر نشود .
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴