تاریخ انتشاريکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱
کد مطلب : ۲۰۱۳۷۲
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در حوزه مسایل فرهنگی نیز شرمنده جوانان و نوجوانان و خانواده ها و مردم مذهبی و دیندار هستیم، گفت: چرا باید منتظر بمانیم ‌مقام معظم رهبری دردمندانه مشکلات را بازگو کنند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، آیت‌الله سیداحمد حسینی‌خراسانی با بیان این که بی‌شک توجه جدی به مسائل فرهنگی جامعه، ضامن تحقق اهداف بلند انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر نمایندگان مجلس دهم با ایشان ، نکات و در واقع دغدغه‌هایی به جا و به موقعی را مطرح ساختند که قطعاً لازمه توجه به آن‌ها و تلاش برای رفع آن دغدغه‌ها، مستلزم رسیدگی جدی به وضعیت فرهنگی جامعه است.

وی با بیان این که ماه مبارک رمضان یک فرصت آسمانی برای ترویج فرهنگ دینی و فراهم سازی بستر جریان اخلاق اسلامی است، افزود: سوگمندانه باید بگوییم که به هر دلیل ، ما از این فرصت‌های الهی و دینی غافل هستیم و حال آن که امام راحل فرمود مساجد سنگرند و سنگرها را پر کنید.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه رسالت مهم نهادها و دستگاه‌های فرهنگی تلاش در جهت تقویت فرهنگ دینی جامعه است، خاطرنشان کرد: نهادها و مجموعه‌هایی چون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، دفتر تبلیغات اسلامی، اداره اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلیغات اسلامی، مرکز رسیدگی به امور مساجد و … در این باره وظیفه سنگینی برعهده دارند و باید یک بررسی دقیقی نسبت به وضعیت کنونی مساجد داشته باشند.

وی افزود: مسئولان این نهادها باید یک بررسی و رسیدگی کنند که به راستی چند درصد از مساجد کشورمان از تهران گرفته تا دورافتاده ترین روستاهای نوار مرزی در ماه مبارک رمضان زیرپوشش قرار گرفته و دارای امام جماعت ، منبر و جلسات سخنرانی و پاسخ به شبهات هستند و این که آیا رسیدگی شده که در صبح‌های ماه رمضان که دل های مردم در فضای عطرآگین معنوی آمادگی لازم دارد، واقعاً چند درصد از مساجد ، نماز جماعت صبح دارند؟!

حسینی خراسانی ادامه داد: همچنین در این راستا باید مشخص شود که چه تعداد از مساجد کل کشور به ویژه در فرصت استثنایی ماه رمضان، در ظهر و یا بعد از افطار دارای مراسم سخنرانی ، تفسیر قرآن، آموزش احکام و مسایلی از این دست هستند.

وی تصریح کرد: حقیقت امر آن است که ما نه فقط در حوزه مسایل معیشتی مردم و اشتغال به فرموده رهبری معظم انقلاب، شرمنده این ملت و جوانان هستیم ، بلکه سوگمندانه باید بگوییم که در حوزه مسایل فرهنگی نیز شرمنده جوانان و نوجوانان و خانواده ها و مردم مذهبی و دیندار هستیم، چرا که از فرصت‌هایی که در اختیار داریم به خوبی استفاده نمی‌کنیم.

عضو خبرگان رهبری در ادامه بیان داشت: حقیقتاً اگر قرار است اقتصاد مقاومتی تحقق پیدا کند و مردم ما انقلابی بمانند، انقلابی فکر کنند و انقلابی عمل کنند و نیز اگر قرار است جلوی نفوذ دشمن گرفته شود و امنیت همه جانبه در کشور حکمفرما شود و ما به عدالت مورد نظر اسلام دست یابیم، باید بدانیم که بستر و زیربنایش توجه به مسائل فرهنگی است.

وی افزود: در واقع این فرهنگ است که باعث اصلاح و یا تغییر نامطلوب در سبک زندگی ما می‌شود و از این رو نباید از ابعاد و عرصه‌های گوناگون آن غفلت کرد.

حسینی خراسانی تاکید کرد: به راستی چرا ما باید منتظر بمانیم هر از گاهی مقام معظم رهبری دردمندانه مشکلات را بازگو کنند و ما در قبال دغدغه ایشان آن هم به شکل موسمی و مقطعی اقدامات کوچکی داشته باشیم و بعد از مدتی همه مسایل به فراموشی سپرده شود.


وی با بیان این که مسئولان باید برای به جریان انداختن مسایل فرهنگی جامعه به شکل دقیق خود اهتمام ویژه ای داشته باشند، گفت: البته این کار شدنی است، منتهای مراتب یک مقدار دلسوزی و تعهد و جدیت می‌طلبد تا ما بتوانیم نه در شعار بلکه در عمل به تقویت فرهنگ و اخلاق اسلامی مردم کمک کنیم.

منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴