تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱
کد مطلب : ۱۹۸۸۰۷
مدیرکل آموزش و پررورش مازندران گفت: مشارکت خیرین مازندرانی در مدرسه‌سازی در سال 94 نسبت به سال قبل از آن بیش از 17 درصد رشد داشته است.
۰
plusresetminus
رشد 17 درصدی مشارکت خیرین مازندرانی در مدرسه‌سازی/ کمک 800 میلیاردی یک خیر
به گزارش بلاغ به نقل از چالوس ما، سیدعلی قاسمی در جشنواره خیرین مدرسه ساز کلاردشت اظهار کرد: خداوند تمام آنچه در زمین و آسمان هست در تسخیر انسان قرار داد تا نسل بشر درست زندگی کند، چون انسان تنها موجودی است که می‌تواند به خدا برسد و این هدف عالی خلقت نسل بشر تنها در سایه تربیت امکانپذیر است.

وی با بیان اینکه بیشتر سرمایه‌گذاری کشورهای دنیا در حوزه تعلیم و تربیت است، افزود: رشد و تعالی بشر به علم و تربیت او بستگی دارد و وجود این دو در کنار یکدیگر اثرگذار است، این همان چیزی است که در مدرسه اتفاق می‌افتد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران با اشاره به اهمیت مسأله تربیت دانش‌آموزان تصریح کرد: نه تنها سهم مدیران مدارس کوچک در توسعه جامعه کم نیست، بلکه حتی می‌توان گفت گاهی این نقش از نقش یک استاندار نیز بیشتر است.

این مسئول با بیان اینکه هزینه کردن در حوزه تعلیم و تربیت سرمایه‌گذاری است، خاطرنشان کرد: در استان مازندران هر سال بیش از 40 هزار دانش آموز مشغول به تحصیل هستند و این افراد به نوعی تولیدات لین بخش محسوب می‌شوند.
قاسمی خیرین مدرسه‌ساز را از شایسته‌ترین افراد خواند و یادآور شد: هر کس کام در این راه می‌گذارد، فردی شایسته است، البته پاداش این کار از عهده بندگان خارج بوده، تنها در توان خدا است.

وی با اشاره به اینکه سیاست‌های دولت، توسعه مشارکت‌های مردمی در آموزش و پرورش است، تأکید کرد: البته این مشارکت تنها از لحاظ مالی نیست، بلکه صاحب‌نظران با انتقادات و پیشنهادات سازنده می‌توانند در تصمیم‌سازی‌ها نیز مشارکت جویند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران فضای کاری در استان را مناسب دانست و عنوان کرد: مشارکت خیرین مازندرانی در مدرسه‌سازی در سال 94 نسبت به سال قبل از آن بیش از 17 درصد رشد داشته است.

این مسئول به زمینه‌های مشارکت خیرین اشاره کرد و یادآور شد: علاوه بر مدرسه سازی، این افراد در تعمیرات و نوسازی مدارس نیز همکاری خوبی دارند، به‌طوریکه که خیرین شش برابر بیش از منابع دولتی برای تعمیرات از طرف مردم هزینه شده است.

وی با تأکید بر مشکلات مالی دولت در سال 94، گفت: در بودجه 94 قرار دو میلیارد تومان اعتبار برای مازندران در نظر گرفته شود، اما در زمان تخصیص تنها یک میلیارد تومان آن محقق شد، در مقابل مردم مازندران بیش از 6 میلیارد و 400 میلیون برای این مسأله جمع‌آوری کردند.

قاسمی در پایان از اعلام آمادگی یک خیر مازندرانی برای کمک 800 میلیارد ریالی برای ساخت مدارس استان خبر داد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰