تاریخ انتشارچهارشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۹
کد مطلب : ۱۹۶۶۳۵
امام جمعه بابل گفت: برخی افکار غربی در موارد و شرایط مختلف به کشور ما ضربه زده است و یکی از موارد همین کاهش فرزندآوری و افزایش سن ازدواج بود
۰
plusresetminus
شعار فرزند کمتر، زندگی بهتر باعث خسارات جبران ناپذیری به کشور شده است
به گزارش بلاغ به نقل از بابل نوین، همایش پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت در سالن اجتماعات معاونت مرکزبهداشت دانشگاه علوم پزشکی بابل برگزار شد.

در این همایش حجت‌الاسلام مجتبی(حسن) روحانی امام جمعه بابل با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم افزایش جمعیت کشور اظهار کرد: باید با توجه به مواهب خدادای ایران اسلامی بر تعداد موالید در کشور بیافزاییم.

وی افزود: باید قبول کنیم برخی افکار غربی در موارد و شرایط مختلف به کشور ما ضربه زده است و یکی از موارد همین کاهش فرزندآوری و افزایش سن ازدواج بود که مسئولان نباید از این دو مسئله غافل باشند و باید در جهت حل مشکلات جوانان در امر ازدواج بیشتر تلاش کنند.

امام جمعه بابل با اشاره به تعداد افراد هر خانواده در دهه‌های پیشین در ایران که باعث رشد و تعالی امروز کشورشده است ادامه داد: باید جمعیت کشور تولد و وفاتش بصورت نسبتی متوازن در جریان باشد تا در سال های آینده نیز جمعیت فعال امورات اجرایی کشور و فعالیت های اجتماعی را به دست گیرد و باید به مسئله بنیادی استحکام خانواده ها در این زمینه اهمیت خاص دادو جلوی برخی موانع و مشکلات را گرفت.

وی با اشاره به برخی عوامل که در استمرار خانواده  اسلامی نقش مهمی دارد تصریح کرد: ازدواج و تشکیل خانواده امر مهم در تحکیم بنیان خانواده است، تعامل اعضای درون خانواده زن، مرد و فرزندان جلوی بسیاری از مشکلات را در زندگی می‌گیرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل خاطرنشان کرد: دولت و مسئولان باید در زمینه برخی آمارها در مازندران ازجمله بحث افزایش طلاق، کاهش تولد، کاهش ازدواج فکری کنند چون آمارها بسیار نگران کننده هستند.

وی ادامه داد: حتی در فضای سیاسی و اجتماعی جهان نیز یکی از اصلی‌ترین مباحثی که در مورد قدرت کشورها و برتری آن‌ها صحبت از آن به میان می‌آید مسئله جمعیت است که در استمرار و پویایی کشورها موثر است.

۱ (۲۰)

روحانی افزود: شعار فرزند کمتر، زندگی بهتر و انجام برخی طرح‌های مسئولان در درون نظام باعث خسارات جبران ناپذیری در رشد جمعیت کشور شده است و در شرایط فعلی باید حداقل دو برابر بیشتر از گذشته که برای جا انداختن این امر اشتباه زمان و هزینه صرف شد امروز نیز زمان و هزینه کرد تا مشکل کاهش جمعیت در کشور برطرف شود.

وی با اشاره به فرهنگ‌سازی دینی در زمینه رشد جمعیت تصریح کرد: باید با توجه به مسائل اخلاقی و شرعی در اسلام و آشنایی آحاد جامعه با مبانی فکری و عملی اسلام و تبلیغ مفید و موثر در رسانه ها و صدا و سیما و آموزش بر این مشکل فائق آمد.

امام جمعه بابل در پایان با تاکید بر برگزاری این گونه همایش ها و جلسات جهت آشنایی بیشتر افراد جامعه، ایجاد و زمینه سازی برای ابراز انتقاد توسط منتقدان ازدیاد جمعیت را یکی از اصلی ترین مباحث در این زمینه عنوان و گفت: باید برای مخالفان افزایش جمعیت و موافقان نیز فضایی ایجاد شود تا با بیان مباحث خود و در فضای آرام و علمی و فرهنگی طرفین به بحث و تبادل بپردازند.

 

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴