تاریخ انتشاريکشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹
کد مطلب : ۱۹۵۸۸۰
برجام 20 ماه طول کشید و چهار ماه از آن گذشته، هنوز یک‎دلار وارد کشور نشده، دولت چاق‌تر شده و با کسری بودجه مواجه می‌شویم.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، احمدعلی مقیمی که دو دوره نمایندگی مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی را برعهده داشت، و از هشتم خردادماه جاری علی‎محمد شاعری منتخب مردم در این حوزه انتخابیه است، در آخرین جلسه رسمی خود در شورای اداری بهشهر شرکت کرد.

وی با قدردانی از حضور مردم و برگزارکنندگان انتخابات مجلس در اسفندماه سال گذشته اظهار داشت: مسئله‌ای که وجود دارد، ورود دولتمردان به عرصه انتخابات و هزینه سنگین آن است که برآورد هزینه‌ها در بهشهر 3 میلیارد و 700 میلیون تومان بود، اما رقم 5 میلیارد و 200 میلیون تومانی را ارائه کرده‌اند.

وی ادامه داد: مگر در مجلس چه خبر است که این‌ همه برای آن هزینه می‌شود و سؤال اینجاست که این هزینه‌ها چگونه قرار است جبران شود، با زد و بندهای سیاسی و دیگر مسائل که کار را برای نظام مشکل می‌کند؟!

نماینده مردم شرق مازندران در مجلس نهم، اشاره‌ای به بحث مذاکرات داشت و گفت: تا دیروز اگر حرفی می‌زدیم، ما را با القابی چون دلواپسان خطاب می‌کردند، اما امروز برخی از دولتمردان و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای مانند عراقچی می‌گویند که طرف مقابل ما به هیچ‌کدام از تعهدات خود در حوزه اجرایی عمل نکرده و پیش‌بینی‌های مقام معظم رهبری درباره برجام درست بود.

* هنوز یک‌دلار از نتیجه برجام وارد کشور نشد

وی با بیان اینکه مذاکرات پس از 20 ماه به پایان رسیده و اکنون چهار ماه از آن می‎گذرد، تصریح کرد: اکنون حتی یک‌ دلار نیز به داخل کشور وارد نشد و تنها یک‌ میلیارد و 700 میلیون دلار وارد کشور شد که ربطی به برجام ندارد.

مقیمی بیان کرد: درصدد تضعیف دولت نیستیم و طبق وظیفه شرعی و قانونی موظف به حمایت دولت هستیم، چراکه دولت در سنگلاخی قرار دارد که رفع همه مشکلات و هجمه‌های آن با اقتصاد مقاومتی امکان‌پذیر است.

این نماینده مجلس گفت: اقتصاد مقاومتی برای کشور یک اصل است و حتی اگر برجام به‌ صورت 100 درصدی اجرا شود، تنها 20 درصد در اقتصاد ما تأثیر دارد.

مقیمی با گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم، اظهار کرد: از اول هم گفتیم که مشکلات کشور را به مذاکرات گره نزنند و هرگز نباید به دشمنان دلخوش باشیم و دیدیم که خون شهیدان خان‌طومان نتیجه اعتماد به شیطان بزرگ یعنی آمریکاست.

* دولت چاق‌تر شده است/ با کسری بودجه مواجه می‎شویم

وی با اشاره به شعار سال‎جاری با موضوع اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، تصریح کرد: عنوان کردن این شعار، به این معنی است که در سال گذشته در حوزه اقتصاد مقاومتی موفق نبودیم، هرچند همزبانی خوبی داشتیم، اما چیزی از همدلی ندیدیم و با وجود تمام تلاش‌ها برای کوچک‎سازی دولت، بودجه سال 95 نشان می‎دهد که دولت چاق‌تر شده و طبق آمارها با کسری بودجه مواجه می‌شویم.

نماینده مجلس نهم در پایان تبیین کرد: برگزاری همایش اقتصاد مقاومتی در هتل پنج ستاره و حجم واردات 43 میلیارد دلاری بیشتر به یک شوخی شبیه است و کمکی به وضعیت ما نمی‌کند، زیرا برای اجرای اقتصاد مقاومتی باید ابتدا به آن اعتقاد داشته باشیم.

منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما