تاریخ انتشاريکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۷
کد مطلب : ۱۹۳۹۳۸
مسئول امور فرش دستباف سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران از بافت طرح بارکد 3 بعدی تابلو فرش برای اولین بار در کشور، توسط یک بافنده ساروی خبر داد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، غلامرضا آقا گل زاده  در  گفت‌وگو با خبرنگار مازند اصناف از بافت طرح بارکد 3 بعدی (رمزینه) تابلو فرش برای اولین بار در کشور، توسط یک بافنده ساروی خبر داد.

وی با بیان اینکه طراحی و بافت این تابلوفرش با هنرمندی و همکاری یک زوج مازندرانی انجام شده است؛ افزود: این اتفاق، با طراحی محسن فلاح رزومی و بافندگی همسر وی، خانم نرجس مظلومی محقق شده است.

مسئول امور فرش دستباف سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با اشاره به اینکه طرح بارکد یا رمزینه، تلفیقی از دنیای دیجیتال و صنایع دستی بوده و برای شناسنامه دارکردن فرشها و صنایع دستی ایرانی کاربرد دارد؛ تصریح کرد:  تمامی مشخصات و رزومه فرش اعم از نوع فرش، شخص بافنده، کارگاه قالیبافی، نوع مواد اولیه، سال ساخت و محل ساخت در آن بافته شده و برای جلوگیری از سوء استفاده برخی کشورها در فروش فرش های ایرانی به نام خودشان در بازارهای بین المللی کاربرد موثر و جدی دارد.


آقا گل زاده در ادامه به ظرفیت ویژه 45 هزار نفر بافنده در مازندران که آن را در زمره 10 استان برتر کشور قرار داده است، اشاره و اظهار کرد: در سال گذشته ام البنین رحمانی فرش باف شهرستان بابلسر در رشته بافت حائز مقام اول، پریسا غلامی و ام السلمه مرتضوی در رشته رنگرزی و مرمت حائز رتبه های چهارم وششم المپیاد دانشجویی فرش دست باف کشور و مهشید منثور ثانی دانش آموز رشته فرش شهرستان کلاردشت در رشته بافت موفق به کسب رتبه دهم المپیاد دانش آموزی فرش دست باف کشور شده اند.



مسئول امور فرش دستباف سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در پایان با بیان اینکه در سال گذشته و در راستای حمایت از فرش بافان استان مبلغ 10 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه در قالب مشاغل خانگی به آنها تعلق گرفت؛ متذکر شد: در سال گذشته مبلغ 7/5 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه در قالب طرح پشتیبان، جهت رونق کارگاه های قالیبافی استان در نظر گرفته شد که به دارندگان شرایط، اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار ما، در حوزه صنعت فرش دستباف، شهرستان کلاردشت با قدمت چند صد ساله از قدیمی ترین و معتبرترین برندهای این حوزه در استان و کشور به شمار می آید؛ که پس از کلاردشت، شهرستان های بابل، ساری، قائمشهر، آمل، نوشهر و چالوس از مراکز فعال و پیشرو در استان محسوب می شوند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴