تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱
کد مطلب : ۱۹۳۲۶۹
رئیس اتحادیه کاشی‌سازان با اشاره به رکود موجود در صنعت کاشی و سرامیک، گفت: هم‌اکنون به اندازه مصرف یک سال و نیم کشور، انباشت کاشی و سرامیک در کارخانه‌ها داریم.
۰
plusresetminus
تولید 1/5 سال کاشی و سرامیک کشور در انبارها خاک می‌خورد
به گزارش بلاغ، مصطفی گودرزی با اشاره به رکود موجود در بخش‌های مختلف اقتصادی از جمله صنعت کاشی و سرامیک، اظهار داشت: این رکود باعث شده تا به اندازه تولید یک سال و نیم کارخانه‌های کاشی و سرامیک، موجودی در انبار کارخانه‌ها و مراکز توزیع وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه هم اکنون کارخانه‌های کاشی و سرامیک با 60 درصد ظرفیت خود فعال هستند، افزود: در حال حاضر حدود 500 میلیون مترمربع کاشی و سرامیک در انبارها وجود دارد و این در حالی است که از نیمه دوم سال گذشته تاکنون سه تا چهار کارخانه تعطیل شده‌اند و حدود یکهزار نفر از کارگران بیکار شده‌اند.

رئیس اتحادیه کاشی‌سازان با اشاره به پیشنهادات ارائه شده به تولیدکنندگان کاشی و سرامیک برای سال جاری، گفت: پیشنهاد کرده بودیم که کارخانه‌ها، تولید خود را تا اواخر فروردین یا نیمه اردیبهشت ماه متوقف کنند که حدود نیمی از کارخانه‌ها این کار را انجام دادند.

گودرزی ادامه داد: با این اقدام، میزان تولید کاشی و سرامیک مدیریت می‌شود و تولید مازاد این محصول نیز کمتر صورت خواهد گرفت.

به گفته وی، هم اکنون تولیدکنندگان کاشی و سرامیک محصول خود را با چک‌های طولانی‌مدت عرضه می‌کنند و همین مسئله باعث شده تا بخشی از سرمایه در گردش تولیدکنندگان متوقف شود.

رئيس اتحادیه کاشی‌سازان با اشاره به تولید 360 میلیون مترمربع کاشی و سرامیک طی سال گذشته در کشور، گفت: برای امسال نیز تولید 400 میلیون مترمربع کاشی و سرامیک پیش‌بینی می‌شود.

وی همچنین با اشاره به کاهش قیمت نفت و تاثیر آن بر اقتصاد عراق، خاطرنشان کرد: این مسئله در میزان صادرات کاشی و سرامیک ایران به عراق نیز تاثیرگذار بوده است و صادرات ما را کاهش داده است.
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴