تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۰
کد مطلب : ۱۹۲۹۵۸
فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آمریکایی‌ها اطمینان دارند که اگر دست از پا خطا کنند ناوهای آنها در خلیج‌فارس، ‌ تنگه هرمز و دریای عمان غرق می‌شوند.
۰
plusresetminus
ناوهای آمریکا را در خلیج فارس و تنگه هرمز در صورت کوچک‌ترین خطایی غرق می‌کنیم
به گزارش بلاغ، دریادار پاسدار علی فدوی با حضور در برنامه تیتر امشب با بیان این‌که «خلیج‌فارس و تنگه هرمز اصلی‌ترین و راهبردی‌ترین نقطه جهان است» افزود: همه اطراف این مناطق را کشورهای مسلمان تشکیل می‌دهند و ایران بیش از دیگر کشور‌ها در این مناطق مرز دارد؛ بنابراین جمهوری اسلامی ایران در این مناطق نقش خاص و مهم‌تر از دیگر کشور‌ها دارد. مناطق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان علاوه بر آب‌های سرزمینی، ‌ آب‌های بین‌المللی هم دارد؛ بنابراین دیگر کشور‌ها هم در این آب‌ها حضور دارند.
وی با اشاره به این‌که «آمریکایی‌ها منافع زیادی در این منطقه دارند» افزود: شیطان بزرگ سعی کرده هم‌پیمانان منطقه‌ای و غیرمنطقه‌ای هم در این آب‌ها داشته باشد؛ بنابراین آرایش نظامی آنها آرایش طبیعی نیست. اکنون حدود ۶۰ فروند شناور نظامی بیگانه که بیشترین آنها آمریکایی و همچنین فرانسوی و انگلیسی هستند در این مناطق حضور دارند.

وی با اشاره به این‌که «عبور از آب‌های سرزمین مقرراتی دارد» گفت: با توجه به این‌که مصداق عبور بی‌ضرر آمریکایی‌ها در آب‌های سرزمینی ما وجود ندارد سالهاست آنها از آب‌های سرزمین ما عبور نمی‌کنند. به آنها اعلام کردیم حضور شما در خلیج فارس شر مطلق است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: از سال ۹۴ به آمریکایی‌ها اعلام کردیم کسانی که در خلیج فارس حضور دارند باید به زبان فارسی مسلط باشند به همین علت تقریباً در همه ناوهای آمریکایی افراد فارسی زبان حضور دارند. در ماجرای دستگیری ملوانان آمریکایی در ۲۲ دی ۹۴ بسیاری از مکالمات میان ما و آنها به زبان فارسی انجام شد.

دریادار فدوی تاکید کرد: آنها باید مراقب باشند که مبادا هواپیما‌ها و پهپاد‌های آنها در فضای سرزمینی هوایی ما حضور یابند و باتوجه به اینکه عبور آنها را از فضای هوایی کشورمان مصداق عبور بی‌ضرر نمی‌دانیم اعمال حاکمیت خواهیم کرد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آمریکایی‌ها اطمینان دارند که اگر دست از پا خطا کنند ناوهای آن ها در خلیج فارس، ‌ تنگه هرمز و دریای عمان غرق می‌شوند.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰