تاریخ انتشاردوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳
کد مطلب : ۱۹۲۳۲۲
استاندار مازندران:در حال حاضر میزان تولیدات مرکبات و مرغ در استان بیش از نیاز کشور است و باید برای صادرات آن برنامه‌ریزی کرد.
۰
plusresetminus
ایجاد 62 هزار شغل در سال 94 در استان/ حتی یک شکایت انتخاباتی هم نداشتیم/ سال 94 سال رونق اقتصادی بود
به گزارش بلاغ به نقل از چالوس ما، ربیع فلاح جلودار ظهر یکشنبه در همایش پاسداشت از خدمات دولت تدبیر و امید در چالوس، با بیان اینکه مقام معظم رهبری دولت را سربازان نظام می‌خواند، اظهار کرد: بسیاری از کسانی که امروز درباره خدمات دولت هوچی‌گری می‌کنند، خود نمی‌توانند حتی یک رابطه اقتصادی با دنیا برقرار کنند.

وی با بیان اینکه تورم 45 درصد و بیکاری در سال 92 واویلا دارد، ادامه داد: اما دولت توانست مساله برجام که12 سال این کشور را درگیر خود کرده بود، حل کند و در مورد خدمات دولت تنها مردم می‌توانند قضاوت کنند.

استاندار مازندران به حضور پرشور مردم در انتخابات اخیر اشاره و تصریح کرد: بعد از انقلاب اسلامی چنین انتخاباتی در مازندران بی‌سابقه بود و حتی یک شکایت هم نداشتیم، در صورتی که قبلاً صندوق‌های زیادی و گاهی حتی یک حوزه انتخابیه ابطال می‌شد.

این مسئول با تأکید بر اینکه بین استانهایی که بالای دو میلیون جمعیت داشتند، مازندران از لحاظ شرکت در انتخابات اول شد، افزود: در سالهای قبل اختلاف سلیقه‌هایی وجود داشت، البته ظرفیت پذیرش انتقادات همیشه وجود داشته است و دولت اعتدال آماده است برای توسعه با همه تعامل داشته باشد.

فلاح سال 94 را برای مازندران سال رونق اقتصادی دانست و خاطرنشان کرد: در سال 94 با وجود همه کمبودها، یکی از 10 استانی بودیم که از نظر کاهش بیکاری وضعیت خوبی داشتیم، تورم خانمان‌سوز سال 92، بسیار کاهش یافت، البته تلاش داریم تا پایان سال تورم تک رقمی شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته از نظر صنعت و گردشگری در کشور مطرح بودیم،خاطرنشان کرد: 23 میلیون تردد در استان در ایام نوروز به ثبت رسیده است و 11.5 میلیون نفر شب نیز در مازندران اقامت داشتند، اما هیچ مشکل خاصی به وجود نیامد.

استاندار مازندران از ایجاد بیش از 62 هزار شغل در سال 94 در مازندران خبر داد و یادآور شد: این موفقیت به آن دلیل است که بانک‌ها در کنار دستگاه‌های اجرایی قرار گرفتند و دستگاه قضا نیز به یاری دولت برای جذب سرمایه‌گذار شتافت.

فلاح با اشاره به اینکه مازندران ظرفیت تبدیل شدن به رتبه اول اقتصادی کشور را دارد، گفت: هر کس برنامه یا طرحی داشته باشد و یا سرمایه‌گذاری کند، آماده استقبال هستیم و اعتقاد داریم ظرفیت بخش کشاورزی می‌تواند دو برابر شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از پروژه‌های به جا مانده از سال‌های قبل باید به اتمام برسد، تصریح کرد: مازندران دارای 4 بندر است که در حال حاضر با ظرفیت 30 درصد کار می‌کند و باید بیشتر شود.

نماینده عالی دولت در استان مازندران با تأکید بر اینکه مازندران باید قطب صادرات برخی محصولات باشد، گفت: در حال حاضر میزان تولیدات مرکبات و مرغ در استان بیش از نیاز کشور است و باید برای صادرات آن برنامه‌ریزی کرد.

استاندار مازندران خود را فردی جهادی و روستازاده دانست و افزود: در زمان هشت سال دفاع مقدس شخصاً در کنار بلدوزرهایی بودم که خاکریز خط مقدم جبهه را احداث می‌کرد، در نتیجه به دنبال پست و مقام نیستم.

فلاح در پایان گفت: در زمینه کار اجرایی تجربه کافی دارم و در سال‌های گذشته در سازمان‌های مختلف و در همایش‌های متعدد شرکت کردم، سال‌های سال نیز معاون وزیر بودم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴