تاریخ انتشاردوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۹
کد مطلب : ۱۹۰۲۸۱
روابط عمومی نهاد ریاست جمهوری با ارسال توضیحی اعلام کرد دولت در ستاد انتخابات اصلاح‌طلبان نماینده‌ای ندارد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، در توضیح ارسالی روابط عمومی نهاد ریاست جمهوری که در واکنش به خبر ویژه روز شنبه 10 اردیبهشت ارائه شده آمده است:

جناب آقای شریعتمداری
مدیر مسئول محترم روزنامه کیهان
سلام علیکم؛
در پی خبر منتشره در شماره 21331 مورخ 95/2/11 آن روزنامه و باعنوان «دولت در ستاد انتخاباتی اصلاح‌طلبان نماینده داشت»؛ بدینوسیله اعلام می‌دارد که «دولت نه در این ستاد و نه در هیچ یک از ستاد انتخاباتی نماینده‌ای نداشته و ندارد.»
مقتضی است دستور فرمایید جوابیه مذکور وفق شرایط مندرج در قانون مطبوعات و در شماره فردا دوشنبه مورخ 95/2/13 آن روزنامه چاپ گردد.
روابط عمومی نهاد ریاست جمهوری

یادآور می‌شود سهیلا جلودارزاده از اعضای فهرست اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس دهم در مصاحبه با روزنامه آرمان که عیناً در کیهان منتشر شد، تأکید کرده بود: «کسانی مانند مطهری، جلالی و نعمتی به دلیل داشتن مشی معتدل در تعامل با دولت تدبیر و امید بودند و به همین دلیل از قرابت زیادی با جریان اصلاحات برخوردار بودند. البته دولت آقای روحانی در شورای عالی سیاستگذاری نماینده داشت. آقای مرتضی بانک این مسئولیت را برعهده داشتند».

این اظهارات در حالی بود که بنابر برخی گزارش‌ها، برخی وزرای دولت نیز علنا در انتخابات نقش‌آفرینی می‌کردند. به گفته کاظم جلالی، ثبت‌نام وی در تهران با پیگیری و اصرار جهانگیری و وزرای ارتباطات، اطلاعات و کشور انجام شد.

کیهان در پاسخ روابط عمومی نهاد ریاست جمهوری می‌نویس: بی‌خبری روابط عمومی نهاد ریاست جمهوری از نقش‌آفرینی برخی اعضای ارشد دولت در ستاد انتخاباتی اصلاح‌طلبان در حالی است که مرتضی بانک دبیر اجرایی حزب اعتدال و توسعه و معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری با حکم نهاوندیان در این ستاد مشغول فعالیت بود. دبیر کل اعتدال و توسعه آقای نوبخت سخنگوی دولت است.

جالب اینکه آقای مرتضی بانک 21 اسفند 94 در مصاحبه با روزنامه ایران و در اثبات نقش این حزب در انتخابات و در بستن فهرست موسوم به فهرست امید ائتلاف با اصلاح‌طلبان گفته است: «شورای اصلاحات بعد از مذاکراتی، به این نتیجه رسید که برای فرآیند وحدت و انسجام، سه نماینده معرفی کند که آقایان موسوی لاری، مرعشی و رهامی از طرف دوستان تعیین شدند و از طرف حزب اعتدال و توسعه و حامیان دولت نیز من، آقای واعظی و آقای ترکان تعیین شدیم.»

واعظی وزیر ارتباطات و ترکان مشاور ارشد روحانی است.
مرتضی بانک در این مصاحبه با بیان اینکه «در این میان به اصولی پایبند شدیم که تدوین این اصول هم به تیمی که از سوی شورای اصلاحات تعیین شده واگذار شده»، به همکاری موازی با لاریجانی و کاظم جلالی اشاره می‌کند و می‌گوید: «ما جلسه و مذاکره داشتیم، هم با آقای لاریجانی و هم با آقای جلالی. با آقای جلالی به عنوان نماینده ایشان ارتباط مستمر داشتیم و جلسات مختلفی برگزار کردیم. تقریباً به همان میزانی که با اصلاح‌طلبان جلسه داشتیم، با این طرف هم جلساتی را برقرار کرده و همفکری می‌کردیم.»

پیش از این کاظم جلالی ضمن سخنانی در جمع حامیان خود در شاهرود تصریح کرده بود که مقدمات نامزدی وی از تهران، به واسطه تماس و پیگیری آقایان جهانگیری، واعظی، علوی و رحمانی فضلی انجام شده است.

برخی مقامات دولتی از رئیس جمهور گرفته تا معاون اول، سخنگوی دولت و برخی وزرا ممنوعیت‌های قانونی انتخابات را مراعات نکردند.

همچنین اکبر ترکان مشاور ارشد رئیس جمهور و دبیر مناطق آزاد تجاری 13 بهمن 94 در مصاحبه با مجله کارگزارانی صدا تأکید کرد: ما قصد حمایت از سه گروه را داریم. اول اعضای حزب خودمان. حمایت از آنها اولین اولویت ما است. دوم نمایندگان فعلی مجلس که از جمله همراهان دولت هستند. (رهروان ولایت؟) ما اسم روی کسی نمی‌گذاریم. بالاخره یک عده‌ای هستند؛ همان‌ها که در برجام نیز به ما کمک کردند.

سومین گروه افراد معتدل جامعه هستند که شامل اصلاح‌طلبان و اصولگرایان معتدل می‌شوند. اینها نیز از همراهان دولت هستند و ما از آنها حمایت می‌کنیم.

اضافه می‌شود رئیس جمهور و وزیر اطلاعات نیز دو روز قبل از انتخابات در دو میتینگ انتخاباتی احزاب و گروه‌های همسو با دولت حضور داشتند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما