اختصاصی / وقتی میهمان حرمت نان و نمک را نگه نمی دارد؛

ذبح فرهنگ اسلامی این بار در سوادکوه! / تصاویر

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۱ تير ۱۳۹۲ - ۰۶:۳۸
کد مطلب : ۱۸۹۶۴
طي چند سال اخير در مناطق گردشگري سوادکوه بدحجابي به شدت افزايش داشته و بايد گفت حجاب در اين مناطق از مرز بدحجابي عبور کرده و به بي حجابي رسيده است.
۰
plusresetminus
ذبح فرهنگ اسلامی این بار در سوادکوه! / تصاویر
به گزارش خبرنگار بلاغ در شهرستان سوادکوه،شهرستان سوادکوه دومين شهرستان استان از لحاظ وسعت جغرافيايي بوده  و به خاطر همين در آن تنوع پوشش گياهي فراوان وجود دارد.
در اين شهرستان از يک طرف با جنگل هاي انبوه و سرسبز مواجه مي شويم و از طرف ديگر با ييلاقات خوش آب و هوا و پر آب که زيبايي خاص خود را دارند.
همچنين سوادکوه به خاطر داشتن مناطق تاريخي متعدد مانند پل ورسک، برج لاجيم، قلعه کنگلو و ... از اعتبار تاريخي خوبي برخوردار مي باشد . همه اين عوامل باعث شده سوادکوه عليرغم نداشتن دريا همواره يکي از نقاط تفريحي و گردشگري پر طرفدار در استان مازندران باشد.
همه ساله گردشگران بسياري از سراسر کشور براي گذراندن اوقات فراغت به سوادکوه مي آيند و از مهمان نوازي سوادکوهي ها بهره مند مي شوند و با خاطره اي خوش سوادکوه را ترک مي کنند. مردم خون گرم سوادکوه نيز از ميزباني خود خوشنود و مسرور مي گردند.
اما چند ساليست که بعضي از اين ميهمان گرامی ديگر حرمت ميزبان نگه نمي دارند. گويند رسم ادب اين است که ميهمان به آداب و رسوم ميزبان احترام بگذارد و تا زماني که در خانه ميزبان است عملي خلاف  فرهنگ و رسوم ميزبان انجام ندهد.
طي چند سال اخير در مناطق گردشگري سوادکوه بدحجابي به شدت افزايش داشته و بايد گفت حجاب در اين مناطق از مرز بدحجابي عبور کرده و به بي حجابي  رسيده است.
اين دسته از گردشگران که اکثرا غير بومي مي باشند با وضعي غير متعارف و شنيیع در انظار عمومي ظاهر مي شوند و همين امر موجي از نارضايتي را در مردم سوادکوه به وجود آورده است.
با وجود اينکه مردم انقلابي و متدين سوادکوه همواره از اين مورد ابراز ناخرسندي مي نمايند اما کمتر اقدام موثري از سوي متولیان امر در اين رابطه صورت گرفته است.
مردم سوادکوه از مسئولين استاني و شهرستاني درخواست دارند اقدامي موثر و عاجلانه را در اين مورد انجام دهند. چرا که فصل تعطیلات رسیده و سيل گردشگران به سوادکوه سرازير گشته است.
نگرانی مردم سوادکوه از آن است که اين فرهنگ بيگانه به مرور جاي خود را به فرهنگ غني و اسلامي سوادکوه دهد و اين شهرستان نيز مانند بعضي از شهرستان هاي ساحلي دچار شکست  فرهنگي گردد.
تصاوير زير از مناطق گردشگري سوادکوه گرفته شده است . از همه مخاطبين عزيز به خاطر نشان دادن برخی از اين تصاوير عذرخواهي مي کنيم، اما براي نشان دادن عمق فاجعه چاره اي جز اين نداشتيم.

img_6009.jpg
img_6021.jpg
img_6029.jpg
img_6100.jpg
img_6126.jpg
img_6146.jpg
img_6194.jpg
img_6195.jpg
img_6203.jpg
img_6215.jpg
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما