تاریخ انتشاردوشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۸
کد مطلب : ۱۸۷۹۳۷
دادستان تهران با اعلام این­که دادستانی طی مجوزی به پلیس اذن داده است که در سه مورد شامل رانندگی در حال مستی، کشف حجاب توسط بانوان در اتومبیل و رانندگی غیر متعارف مانند ویراژ دادن، خودرو را متوقف و اقدامات لازم را جهت انعکاس مراتب به مقام قضایی به عمل آورند، اعلام داشت: در این موارد پلیس مکلف است طبق دستور صادره اقدام نماید.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، جلسه‌ای با حضور فرمانده پلیس راهور و معاونان وی، معاونان دادستان و سرپرستان نواحی و سرپرستان دوایر نظارت زندان دادسرای عمومی تهران، دادستان­های شهرستان­ها و روسای دادگاه‌های عمومی بخش استان تهران، به ریاست دکتر جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران تشکیل شد.

دولت‌آبادی با اشاره به اینکه یکی از وظایف پلیس، انجام وظیفه­ ذاتی خود است گفت: پلیس در جرایم مشهود مکلف به اقدام است و صرفاً در جرایم غیرمشهود باید طبق دستور قضایی اقدام نماید.

دادستان تهران در فلسفه‌ی تشکیل این جلسه، با تأکید بر این­که تصادفات از مسائل مهم است که کنترل آن، انعکاس تلاش­‌های پلیس و دادسرا در پیش‌گیری از این حوادث را در پی دارد و با اعلام این که یکی از اقدامات دادستانی تهران طی چند سال اخیر، رصد اخبار تصادفات و انعکاس برخی از این موارد به مقامات مربوط بوده است، به برخی از این آمارها اشاره کرد تا اهمیت موضوع که موجب شده به عنوان اولین جلسه‌­ی موضوعی دادسرای تهران در سال 1395 تعیین شود، روشن شود.

دادستان تهران با خاطر نشان کردن آمارهای مربوط به حوادث رانندگی از این جهت که از علل عمده­ مرگ و میر در کشور است، همکاری و هماهنگی پلیس و دادستان­ها را در مقابله با این حوادث ضروری است.

جعفری با اعلام این­که دادستانی تهران طی مجوزی به پلیس اذن داده است که در سه مورد شامل رانندگی در حال مستی، کشف حجاب توسط بانوان در اتومبیل و رانندگی غیر متعارف مانند ویراژ دادن، خودرو را متوقف و اقدامات لازم را جهت انعکاس مراتب به مقام قضایی به عمل آورند، اعلام داشت: در این موارد پلیس مکلف است طبق دستور صادره اقدام نماید.

دادستان تهران در موضوع رانندگی حین مستی، با تأکید بر انتظار عموم بر عدم مشاهده چنین مواردی گفت شرب خمر از گناهان کبیره است و اخباری که از نواحی دادسرای ارشاد و راهور داریم، نشان می­دهد که در این بخش باید کار بیش‌تری انجام شود که از دو جنبه‌ی آموزش مردمی و برخورد با جرم برخوردار باشد.

در ادامه جلسه، سردار مهری فرمانده پلیس راهور ضمن تشکر از دادستان تهران به لحاظ تشکیل این جلسه، اظهار امیدواری کرد که نتیجه­ این جلسات زمینه‌ پیش­گیری از حوادث رانندگی را فراهم آورد.

وی سپس به ارائه­ آماری در این خصوص پرداخت و گفت برنامه­ سازمان بهداشت جهانی در سال‌های 2010 تا 2020، اقدام جهت کاهش حوادث رانندگی است.

فرمانده پلیس راهور کشور، کنترل سرعت، بستن کمربند ایمنی، استفاده از کلاه ایمنی، برخورد با رانندگان مست و تعبیه صندلی کودک در خودروها را از برنامه‌های اعلامی توسط سازمان بهداشت جهانی در پیش‌گیری از تصادفات اعلام کرد و در خصوص اقدامات پلیس ایران در موارد مذکور افزود: این­ موارد در آیین‌نامه مربوطه به عنوان تخلف درج شده و به تصویب هیأت وزیران رسیده است.
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴