تاریخ انتشارسه شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۱
کد مطلب : ۱۸۶۱۵۰
یک نویسنده و منتقد ادبی معتقد است که کار برخی از نهادهای فرهنگی از نفوذ گذشته و آنها تبدیل به لانه‌ای برای جریان شبه‌روشنفکری شده‌اند و نیروهای انقلاب دیگر در آنها جایی ندارند!
۰
plusresetminus
وضعیت برخی از نهادهای فرهنگی از نفوذ گذشته و به لانه شبه‌روشنفکران تبدیل شده‌اند!
به گزارش بلاغ، احمد شاکری، نویسنده رمان‌هایی چون «انجمن مخفی» و «عریان در برابر باد» اظهار داشت: برخی از نهادهای منتسب به انقلاب که در بدو شکل‌گیری‌شان بسیار امید می‌رفت که برای انقلاب کار کنند با معضل مدیریت مواجه بوده‌اند و نتیجه‌اش این شده که کار از نفوذ در آنها گذشته و برخی از این نهادها لانه‌ای برای شبه‌‌روشن‌فکرها شده‌اند. یعنی وضعیت به گونه‌ای شده که در آنها دیگر جایی برای نیروهای انقلابی نیست و  نسبت نیروها در آنها معکوس شده است.

وی ادامه داد: درحالی که در نقطه مقابل، اگر به لایه‌ها و حلقه‌هایی از فرهنگ که توسط جریان شبه‌روشنفکری درحال اداره شدن هستند بنگرید، می‌بینید که دقت و مواظبت آنها در عدم ورود تفکرات انقلابی بسیار شدید است. به طور مثال یک مجله شبه‌روشنفکری به هیچ وجه، حتی در حد یک بند یا یک ستون هم به فکر انقلابی مجال و فرصت بروز نمی‌دهند و نیروهایی که با آنها کار می‌کنند گزینش شده هستند. برای اینکه می‌دانند اگر این سنگر را از دست بدهند محکوم به شکست هستند. اما متأسفانه نهادهای انقلابی این تحفظ را ندارند.
منبع : کیهان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴