تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲
کد مطلب : ۱۸۲۵۷۱
یادواره 430 شهید شهرستان نکا با محوریت سردار شهیدمحمدحسن قاسمی طوسی در روز شهادت این سردار شهید که به نام روز نکا نیز نام گذاری شده است، در مصلی جمعه شهرستان برگزار شد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، به نقل از پیک نکا، بعدازظهر چهارشنبه 18 فروردین، هفتمین یادواره لاله های آسمانی، گرامی دشت 430 شهید گلگون کفن شهرستان نکا در سالروز شهادت قائم مقام لشکر ویژه 25 کربلا سردار شهید محمد حسن قاسمی طوسی در مصلی جمعه شهرستان برگزار شد.
 

18 فروردین که به نام روز نکا نیز نام گذاری شده است، هفت سال است که موسم تجدید بیعت مردم شهیدپرور نکا با خانواده های شهدا و فرزندان شهیدشان است که گرد هم جمع می شوند و با گرامیداشت مقام شهدا، برای ادامه مسیر جهاد و شهادت عهدی تازه می کنند.

 
 

در این مراسم که با حضور نماینده ولی فقیه در استان مازندران، سرداران سپاه، امام جمعه نکا و سایر مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد، فرماندار نکا اظهار کرد: شهرستان نکا طی هشت سال دفاع مقدس، هفت هزار اعزامی، 430 شهید، 400 جانباز و 40 آزاده را در برگ زرین حیات ملت اسلامی به ثبت رسانده است.

 

وی افزود: اینکه 18  فروردین همزمان با سالروز، شهادت سردارطوسي و روز گرامي‌داشت 430 شهيد، به نام روز نکا ثبت و نامگذاري شد تنها  يک رويداد طبيعي نمی‌تواند باشد، بلکه به عنوان فرصتی ارزشمند برای‌مان محسوب می‌شود تا در بستر ارزش‌هاي عظيم اسلام، انقلاب و باور‌هاي مشترک با وحدت کلمه و حاکم کردن ارزش‌ها به مسير توسعه بیاندیشیم و این را بدانیم که شهدا از ما مطالبه و انتظار دارند، همگي زير بيرق شهدا قرار گرفته و برمدار آن‌ها حرکت کنیم.

 
 

فرماندار نکا سردار طوسی و دیگر شهدای شهرستان را نمایشی از هنرنمایی ستارگانی دانست که در مسیر انسانیت، ایثار و شجاعت خوش در خشیدند.

 

احمدی اذعان کرد: شهرستان نکا با تربیت عناصر کارآمد در عرصه دفاع از کیان کشور در مقطع طلایی 8 سال دفاع مقدس، سهم بسزایی داشته و دراین میان نقش شهید طوسی از برجستگی ممتازی برخوردار بوده که یکی از مهمترین آن نقش‌ها حرکت خلاقانه این شهید در  فاو بوده که در کارنامه پیچیده ترین عملیات‌های آبی- خاکی دنیا قرار گرفته و اینچنین مورد حیرت کارشناسان نظامی واقع شده است.

 

این مقام مسئول با اشاره به اقتصاد مقاومتی به عنوان شعار سال 95، بیان کرد: سال 95 که از سوی مقام معظم رهبری مزین به شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل شده است، تأکیدی بر اقدام و عمل مجاهدانه شهدایی که علی‌رغم مضایق و محدودیت‌های اقتصادی و مالی کشور با ایثار و از خود گذشتگی توانسته اند کار آمدی سبک زندگی جهادی را به نمایش بگذارند و از آن به عنوان نسخه‌ای شفا بخش در هر بره‌ای عرضه  کنند.

 
 

گفتنی است از کتاب «قلب فرماندهی» به عنوان معرف ابعاد شخصیتی سردار طوسی و سلوک جهادی این شهید بزرگوار از سید حسن ولیپور زرومی توسط همرزمانش دراین مراسم رونمایی شد.

 

همچنین در ادامه علیرضا مرادی از دیگر همرزمان سردار محمدحسن طوسی، مالک اشتر لشکر ویژه 25 کربلا مازندران در جبهه‌ها به بیان خاطره‌گویی برای حاضران دراین مراسم پرداخت.

 
 

مجتبی رمضانی هم به عنوان مداح جبهه‌های نبرد با سرودن قطعه شهید گمنام این مراسم را با حال و هوای معنوی شهدایی بسیاری روبرو ساخت به طوریکه عطر وجودی شهدا در این مراسم به مشام مادران شهدا و دیگر حاضران می‌رسید.

 

شایان ذکر است: سردار سرلشگر محمدحسن قاسمی طوسی در سال 1337 در روستای طوسکلا و در خانواده‌ای مذهبی دیده به جهان گشود، پس از فعالیت‌های اطلاعاتی عملیاتی در جبهه‌های حق علیه باطل در 18 فروردین سال 1366 در منطقه عملیاتی شلمچه بر اثر اصابت خمپاره‌های نیروهای عراقی در سن 29 سالگی به شهادت رسید، شهید محمد حسن طوسی از خود نازدانه‌ای به نام سمیه به یادگار گذاشت و بنا به خواسته خود هشت سال مفقود ودر گمنامی به سر می‌برد.

 
 
سرانجام پس از هشت سال گمنامی در سال 74 به دیار مازندران بازگشت و در گلزار شهدای روستای طوسکلا تشییع و به خاک سپرده شد.
 
روحمان با یادش شاد
ان شاالله
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴