کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس جمهور اتریش: سفر آقای روحانی در دوره رئیس‌جمهور بعدی انجام می‌شود

ایرنا , 12 فروردين 1395 ساعت 21:31

«هاینس فیشر» رئیس جمهور اتریش امروز /پنجشنبه/ در مصاحبه با تلویزیون ملی این کشور ( ORF) در خصوص لغو سفر حسن روحانی به وین گفت: سفر رئیس جمهوری ایران به اتریش در دوران ریاست جمهوری من برگزار نمی شود بلکه در دوران رئیس جمهور آینده اتریش انجام خواهد شد.


به گزارش بلاغ، فیشر افزود: این دیدار برای اتریش و ایران، دیدار مهم و ارزشمندی تلقی می شد و بنابراین از تعویق آن متاسفم. آنچه برای من مشخص و واضح است، اگر مسئله نگرانی های امنیتی باشد این به خود ایران و تصمیمش بازمی گردد. ارزیابی من آن است که مخاطرات امنیتی وجود نداشت.


رئیس جمهور اتریش در پاسخ به این سئوال که، آیا طرح وجود دغدغه های امنیتی از سوی ایران مساله ای قابل درک است و مگر شرایط و تمهیدات لازم از سوی طرف اتریشی مهیا نشده بود، گفت:

من کارشناس امنیتی نیستم، اما پلیس اتریش به صراحت اعلام کرد که همه اقدامات لازم را با در نظر گرفتن تدابیر بسیار شدید امنیتی و استانداردهای مدنظر، مطابق دیدارهای روسای جمهور روسیه، چین و حتی چند سال قبل، کنفرانس اروپا و آمریکا که با شرکت جرج بوش، رئیس جمهور پیشین آمریکا در اتریش برگزار شد، تدارک دیده شده بود. به همین خاطر برایم محرز است که شرایط امنیتی ممتاز و از بوته آزمون درآمده ای برای این سفر پیش بینی شده بود.

وی یادآوری کرد: فرض من بر آن است این دیدار که به تعویق افتاده اما لغو نشده است، در دوران ریاست جمهوری من برگزار نخواهد شد بلکه در دوران رئیس جمهور آینده اتریش که جانشین من است، برگزار خواهد شد.


کد مطلب: 181182

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/181182/رئیس-جمهور-اتریش-سفر-آقای-روحانی-دوره-رئیس-جمهور-بعدی-انجام-می-شود

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com