پشت پرده انتخاب «عمان» به عنوان میزبان بازی های ایران و عربستان؛

کنفدراسیون فوتبال آسیا به «مرگ» گرفت، کفاشیان به «ننگ» راضی شد؟!

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۸
کد مطلب : ۱۸۰۸۸۴
سوای اینکه کدام کشور ثالث، میزبان بازی های فوتبال ایران و عربستان شود، اصل پذیرش این میزبانی مسأله مهم‌تری است و نفس پذیرش میزبانی کشور ثالث توسط فدراسیون فوتبال ایران است؛ اتفاقی که اگر تحقق یابد، قابل گذشت نیست و مسئولان فدراسیون فوتبال ایران باید تاوان سنگین برای آن بپردازند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، با وجود آنکه تبعات پذیرش میزبانی کشور ثالث برای بازی های‌ فوتبال ایران و عربستان برشمرده شد، فدراسیون فوتبال ایران از «خواب رسانه‌ای» کشور در نوروز کمال بهره برداری را برد و پیش از بالا گرفتن آتش اعتراضات، زیر بار ننگ پذیرش ناامنی ایران از طریق پذیرش بازی در کشور ثالث رفته است؛ ننگی که ادعا شده دستور کنفدراسیون فوتبال آسیاست، ولی حقیقت چیز دیگری است!

 پس از آنکه علی کفاشیان در گفت و گویی با رأی دوستانش در کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر سلب میزبانی از ایران به دلیل واهی ناامنی کشورمان مهر تأیید زد و از امارات متحده عربی به عنوان کشور میزبان سخن به میان آورد، رایزنی عربستان برای کوبیدن میخ بر تابوب امنیت ایران با تلاش برای تعیین سریع کشور ثالث شدت گرفت که ظاهراً نتایج مشخصی نیز داشته است.

فدراسیون فوتبال عربستان نیز همراستا با کفاشیان، دو کشور امارات و قطر را میزبان بازی های خود برابر نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا معرفی کرده بود که این هم‌صدایی با تعابیر خاصی درباره شخص کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال، اسدی دبیرکل فدراسیون فوتبال و برخی دیگر از عوامل این مجموعه همراه شد و ضرورت حساسیت نهادهای مسئول را نسبت به این هم‌صدایی متذکر ساخت.
کنفدراسیون فوتبال آسیا به «مرگ» گرفت، کفاشیان به «ننگ» راضی شد؟!

حال در تازه‌ترین رویداد، طلال آل الشیخ رئیس کمیته رسانه‌ای فدراسیون فوتبال عربستان گفته است: «کنفدراسیون فوتبال آسیا کشور عمان را میزبان بازی های نمایندگان ایران برابر عربستان در لیگ قهرمانان آسیا معرفی کرده است. AFC منتظر پاسخ فدراسیون فوتبال عمان است و قرار شده، عمانی ها جواب نهایی خود را روز چهارشنبه اعلام کنند».

هرچند با شنیدن این خبر چنین تصور می‌شود که کنفدراسیون فوتبال آسیا سرخود به گزینه عمان رسیده، شنیده‌های خبرنگار «تابناک» حکایت از آن دارد که با فدراسیون فوتبال ایران و عربستان درباره انتخاب میزبان مذاکره و بر «عمان» به عنوان گزینه نزدیک به ایران توافق شده است؛ اتفاقی که نشان می‌دهد هنوز نمی‌توان کامل به مسئولان فدراسیون فوتبال ایران همچون مسئولان فدراسیون فوتبال عربستان اعتماد داشت!

با وجود گزینه‌های ایده‌آلی نظیر تاجیکستان برای میزبانی می‌توانست مورد تأکید ایران قرار گیرد و همان گونه که عربستان بر امارات و قطر تأکید کرد، ایران نیز بر گزینه‌هایش تأکید کند. البته شاید پیشنهاد مطلوب ایران مورد پذیرش عربستان و کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا ـ که عمدتاً کشورهای عربی متحد عربستان در آن عضویت دارند ـ تأیید نمی‌شد.

اما سوای اینکه کدام کشور ثالث میزبان بازی های فوتبال ایران و عربستان شود، اصل پذیرش این میزبانی مسأله مهم‌تری است و نفس پذیرش میزبانی کشور ثالث توسط فدراسیون فوتبال ایران است؛ اتفاقی که اگر تحقق یابد، قابل گذشت نیست و مسئولان فدراسیون فوتبال ایران باید تاوان سنگین برای آن بپردازند.

«تابناک» در روزهای آینده در این ارتباط به دلایل لزوم کنار کشیدن ایران از مسابقات در صورتی که اصرار بر میزبانی در کشور ثالث باشد و همچنین هزینه‌هایی که این تصمیم ایران برای دفاع از اعتبار و امنیتش برای فوتبال کشورمان و همچنین برای کنفدراسیون فوتبال آسیا خواهد داشت، می‌پردازد. امید اینکه برخی رسانه هایی که به دلایل خاص در این بحران ملی، سکوت پیشه کرده‌اند، سکوت را بشکنند و از منافع ملی دفاع کنند.
منبع : تابناک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴