وقتی مارها از آستین مربیان در می‌آیند

اردوغان به اروپایی‌ها: منتظر نیش مار باشید!

تاریخ انتشارجمعه ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۲
کد مطلب : ۱۷۹۶۳۸
رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در مراسم صدویکمین سالروز نبرد گالیپولی در شهر چاناک‌قلعه گفت: دلیلی وجود ندارد که بمبی که در آ‌نکارا منفجر شد در بروکسل و یا سایر شهرهای اروپایی منفجر نشود. این مارهایی که شما در آستین پرورش می‌دهید، هر زمان می‌توانند شما را هم بگزند!
۰
plusresetminus
اردوغان به اروپایی‌ها: منتظر نیش مار باشید!
به گزارش بلاغ، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در مراسم صدویکمین سالروز نبرد گالیپولی در شهر چاناک‌قلعه گفت: دلیلی وجود ندارد که بمبی که در آ‌نکارا منفجر شد در بروکسل و یا سایر شهرهای اروپایی منفجر نشود. این مارهایی که شما در آستین پرورش می‌دهید، هر زمان می‌توانند شما را هم بگزند!

رئیس‌جمهوری ترکیه برخی از کشورهای اروپایی را به حمایت مستقیم و یا غیر مستقیم از تروریسم متهم کرد که اشاره‌ای به گروه شبه‌نظامی حزب کارگران کردستان ترکیه پ.ک.ک بود. یکی از شاخه‌های پ.ک.ک مسوولیت دو بمبگذاری انتحاری اخیر در آنکارا را که جان 66 تن را گرفته، بر عهده گرفته است.

وی همچنین هشدار داد که حمایت برخی کشورهای اروپایی از گروه‌های تروریستی، "رقص در میدان مین" است.

اردوغان در ادامه تاکید کرد که تلاش‌ کشورش برای مبارزه با تروریسم "سنجیده و مشروع" است. وی افزود: همه سازمان‌های تروریستی فعال در منطقه ما و در ترکیه، علیه ترکیه متحد شده‌اند. بسیاری از کشورها خصوصا کشورهای غربی هنوز هم نمی‌توانند موضعی قاطع علیه این گروه‌ها اتخاذ کنند.

اردوغان هم‌چنین در سخنان تلویزیونی خود گفت که اروپا پیش از آنکه به ترکیه بگوید که چه کاری انجام دهد، باید به عملکردش درباره مهاجران نگاهی بیندازد.

وی در اظهاراتی خصمانه با اشاره به سفر احمد داووداوغلو، نخست‌وزیر ترکیه به بروکسل برای گفتگو با رهبران اتحادیه اروپا گفت که ترکیه تنها زمانی به انتقاد خارجی از سابقه حقوق بشری‌اش گوش می‌کند که سخنانی دقیق بشنود.

اردوغان افزود: در زمانی که ترکیه میزبان سه میلیون آواره است، آن کسانی که نمی‌توانند فضای کافی برای مدیریت این مهاجران بیابند و در وسط اروپا این افراد بی‌گناه را در شرایط شرم‌آوری نگه می‌دارند، آنها هستند که اول باید نگاهی به خودشان بیندازند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما