تاریخ انتشارسه شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۸
کد مطلب : ۱۷۷۵۷۷
رئیس‌جمهور فرانسه این‌بار، بالاترین نشان افتخار این کشور را به ولیعهد عربستان داد آن هم به پاس مبارزه آل سعود با تروریسم!
۰
plusresetminus
فرانسه به آل سعود نشان افتخار مبارزه با افراط‌گرایی داد!
به گزارش بلاغ، حمایت آل سعود از تروریست‌های تکفیری در تمام نقاط جهان امری است که امروز دیگر بر هیچ‌کس پوشیده نیست. آل سعود طی سال‌های گذشته نیز با حمایت گسترده‌تر از تروریست‌ها، خاورمیانه را به آشوب کشیده است. جنایات این رژیم در یمن هم به حدی رسیده که حتی صدای سازمان‌های حقوق بشری و سازمان ملل که به نوعی از دوستان عربستان محسوب می‌شوند را نیز درآورده است.

این در حالی است که براساس اسنادی که ویکی‌لیکس منتشر کرده، «هیلاری کلینتون»، عربستان را حامی نخست گروه‌های تروریستی در جهان معرفی کرده است. نشریه‌ آمریکایی پولیتیکو نیز طی گزارشی اعلام کرده منشأ اصلی تروریسم و افراط‌گرایی، عربستان و قطر است و برای جلوگیری از این امر، باید مفتی‌های وهابی را به زندان گوانتانامو فرستاد.

روزنامه‌ انگلیسی گاردین هم وهابیون سعودی را «عامل اصلی» پرورش تروریست‌ها معرفی کرده است. با این وجود، رئیس‌جمهور فرانسه در اقدامی که خشم مدافعین حقوق بشر را به دنبال داشت، بالاترین نشان افتخار این کشور اروپایی را به ولیعهد رژیم آل سعود اعطا کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر‌، «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه نشان «لژیون دونور» بالاترین نشان افتخار این کشور را به «محمد بن نایف» ولیعهد عربستان تقدیم کرد. مراسم اعطای این نشان ملی روز جمعه و در حین سفری که «بن نایف» به پاریس داشت، انجام گرفته، حال آنکه خبر مربوط به آن روز یکشنبه همزمان با تایید دفتر ریاست جمهوری فرانسه منتشر شد.»

لازم به ذکر است که دفتر ریاست جمهوری فرانسه سفر بن‌نایف را رسانه‌ای نکرده بود اما خبرگزاری رسمی عربستان در ادعایی عجیب خوش‌خدمتی اولاند به شاهزاده سعودی را در راستای قدردانی وی از تلاش‌های «بن‌نایف» در مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی تعبیر کرد! «اولاند» نیز پیشتر در سفر به عربستان بالاترین نشان افتخار این کشور را دریافت کرده بود.

عربستان و فرانسه از رابطه قوی با یکدیگر برخوردار بوده و قراردادهای تسلیحاتی بزرگی بین دو کشور وجود دارد. با این حال، خبر اعطای بالاترین نشان افتخار فرانسه به «بن‌نایف» که علاوه بر مقام ولیعهدی، سمت وزارت کشور عربستان را نیز عهده‌دار است، موجی از اعتراضات گسترده را در شبکه‌های اجتماعی به راه انداخته است. با رسانه‌ای شدن این خبر، بسیاری از طرفداران حقوق بشر که نسبت به اعدام‌های بی‌رویه و وحشیانه آل سعود انتقاد دارند، اعتراض خود را از راه توییتر و هشتگ «شرمت باد» اعلام کردند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما