تاریخ انتشارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶
کد مطلب : ۱۷۷۰۹۹
مدیرکل دفتر مرکزی حراست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: مجلس باید با اصلاح قوانین، زمین‌خواری را جرم آشکار و قابل مجازات معرفی کند تا در این زمینه بتوان اقدامات قانونی را علیه زمین‌خواران انجام داد.
۰
plusresetminus
مجلس باید با اصلاح قوانین، زمین‌خواری را جرم آشکار معرفی کند
به گزارش بلاغ، علیرضا هدایتی در همایش صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست در دانشگاه محقق اردبیلی در اردبیل افزود: موضوع حراست از جنگل‌ها و منابع طبیعی و همچنین چالش‌های محیط زیست و وقوع جرم در حوزه زمین‌خواری یکی از دغدغه‌ها و مشکلاتی است که به جد با آن رو‌به‌رو هستیم.

وی، تاکیدات رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهور کشورمان  در برخورد جدی با جرایم منابع طبیعی و زمین‌خواری‌ها را یادآور شد و افزود: دولت در مبارزه با فساد حوزه منابع طبیعی به شکل جدی و واقعی وارد میدان شده است.

هدایتی الزامات مبارزه با زمین‌خواری را در گام اول شناسایی عناصر دخیل در این موضوع و قطع شاهرگ فعالیت آنها یادآور شد و افزود: بیشتر زمین‌‌خواری‌ها و تصرف غیرقانونی، در اراضی ملی و دولتی اتفاق می‌افتد و دلایلی برای توسعه زمین‌خواری‌ها در کشور وجود دارد که زمینه آن عدم وجود سیستم یکپارچه در ثبت اسناد و املاک است که در حقیقت امیدواریم با اجرای طرح کاداستر این مشکل برطرف شود.

عضو شورای عالی جنگل و مراتع کشور موضوع دوم را منفعت‌طلبی عده‌ای سودجو در تصرف غیرقانونی اراضی ملی بیان کرد و گفت: در یکی از این پرونده‌های زمین‌خواری در تهران اراضی اطراف فرحزاد به میزان 296 هکتار در یک پلاک مورد تجاوز و تصرف غیرقانونی قرار گرفته بود که این تصرف غیرقانونی 11 درصد خسارت جنگ تحمیلی را به کشور شامل می‌شود.

هدایتی ضعف نظارت و عدم برخورد قاطع با اخلالگران این حوزه را به همراه سوءاستفاده از املاک بلاصاحب و املاک بلاتکلیف مانده دولتی یادآور شد و گفت: به دلیل آنکه زمین‌خواری جرم شمرده نمی‌شود و مجازاتی برای آن در نظرگرفته نمی‌شود عده‌ای جری‌تر شده و مسئله زمین‌خواری را به عنوان حربه منفعت‌طلبی به حساب می‌آورند.

مشاور رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با تقسیم زمین‌خواران به یقه‌آبی‌ها و یقه سفیدها گفت: بیشتر زمین‌خواران یقه سفیدهایی هستند که یک شبه با حیله‌ها و حربه‌های مختلف اراضی ملی را تصاحب کرده و حتی اقدام به فروش غیرقانونی آنها می‌کنند.

هدایتی گفت: بیشتر زمین‌خواران به صورت انفرادی دست به این کار می‌زنند که البته عده‌ای نیز به صورت گروهی و در قالب تعاونی در این زمینه وارد عمل می‌شوند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴