کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تأکید مراجع تقلید بر حضور پرشور مردم در انتخابات؛ حضور ملت مُهر باطلی بر آرزوهای دشمن

6 اسفند 1394 ساعت 23:38

مراجع تقلید از ملت ایران خواستند با حضور گسترده در صحنه انتخابات ضمن حضور گسترده در انتخابات 7 اسفند ماه به تحقق حماسه دیگری پس از راهپیمایی 22 بهمن کمک کنند.


به گزارش بلاغ، مراجع تقلید از ملت ایران خواستند با حضور گسترده در صحنه انتخابات ضمن حضور گسترده در انتخابات 7 اسفند ماه به تحقق حماسه دیگری پس از راهپیمایی 22 بهمن کمک کنند.

آیت‌الله سبحانی: ملت ایران هم‌چون راهپیمایی 22 بهمن حضور پرشوری در انتخابات دارند

آیت الله جعفر سبحانی مرجع تقلید شیعیان با اشاره به لزوم حضور پرشور ملت ایران در انتخابات هفتم اسفند ماه اظهار داشت: براساس آموزه‌های قرآن کسانی را باید انتخاب کرد که از مبانی فکری و عملی نیرومند برخوردار باشند، معتقد واقعی به مبانی اسلام بوده و فریب دیگران را نخورند و بتوانند برای کشور برنامه‌ریزی سازنده کنند.

مرجع تقلید شیعیان گفت: امیدوارم مردم ایران همانند راهپیمایی شکوهمند 22 بهمن در انتخابات هفتم اسفندماه نیز شرکت و بدون توجه به هیاهوها دقت کنند و افراد واجد شرایط و کسانی را که به هیچ شکل از اسلام و قانون تجاوز نمی‌کنند، برگزینند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه بیان کرد: انتخابات هفتم اسفند سرنوشت‌ساز است که امیدواریم این انتخابات همچون انتخابات گذشته پرشور و هیجان باشد.

تأکید مراجع تقلید بر حضور پرشور مردم در انتخابات؛ حضور ملت مُهر باطلی بر آرزوهای دشمن

آیت الله مکارم شیرازی: شرکت در انتخابات وظیفه شرعی، اجتماعی، اخلاقی و سیاسی است

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی مرجع تقلید شیعیان نیز با تأکید بر لزوم حضور ملت ایران در صحنه انتخابات روز جمعه اظهار داشت: همان طور که ملت ایران با حضور در مراسم راهپیمایی 22 بهمن پشت دشمن را لرزاند باید بار دیگر پشت دشمن را در انتخابات هفتم اسفند ماه بلرزانیم.

مرجع تقلید شیعیان افزود: نمایندگی مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی کار مهمی است و شرکت در انتخابات وظیفه شرعی، اجتماعی، اخلاقی و سیاسی است و اگر در آن شرکت کنیم قوت و قدرت نظام  حفظ می‌شود.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به لزوم حضور همه اقشار و سلیقه‌ها در انتخابات 7 اسفندماه بیان کرد: اگر کسانی هم از برخی نهادها دلخور باشند و دلخوری آن‌ها شاید به‌جا باشد در عین حال نباید با انتخابات قهر کنند.

آیت‌الله نوری همدانی: ملت ایران با حضور در انتخابات عظمت خود را نشان می‌دهد

آیت‌الله نوری همدانی مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اهمیت حضور ملت ایران پای صندوق‌های رأی گفت: یکی از امتحان‌های بزرگ پیش روی ملت ایران انتخابات مجلس‌های خبرگان و شورای اسلامی است که در دنیا بسیار مهم است و طبق آمار 54 میلیون تن در ایران صلاحیت رأی دادن در این انتخابات را دارند.

مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: بر ما لازم است که در دنیا عظمت و بیداری خود را نشان دهیم و باید همه مردم ایران در این انتخابات شرکت کنند و هر کسی که صلاحیت قانونی برای رأی دادن دارد باید حضور پیدا کند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با بیان اینکه شرکت در انتخابات وظیفه‌ای ملی و دینی است همان طور که نماز و روزه بر ما واجب است شرکت در انتخابات نیز واجب است، گفت: همان طور که دین از سیاست جدا نیست محدوده وسیعی دارد که شامل امور سیاسی، فرهنگی و اقتصادی می‌شود.

آیت‌الله علوی گرگانی: ملت ایران با حضور پرشور در انتخابات مهر باطلی بر آرزوهای دشمن بزند

آیت الله علوی گرگانی مرجع تقلید شیعیان نیز با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورا و خبرگان رهبری گفت: دوباره زمان انتخابات فرا رسیده و امتحانی دیگر برای امت فهیم و مؤمن کشور حضرت ولی‌عصر(عج) ایران اسلامی در پیش است بنابراین در این برهه از زمان که دشمنان کشور و دین دندان تیز کرده و با بوق‌های تبلیغاتی برای منحرف کردن اذهان شما همت گمارده‌اند، باید با حضور هرچه بیشتر و زیبا‌تر در این دو انتخابات و با بصیرت فراوان با معیارهایی که بزرگان به‌خصوص رهبر معظم انقلاب برای همه ملت عزیز ایران ترسیم کرده‌اند افراد اصلح را انتخاب کرده و از انتخاب افرادی که دشمن برای آن‌ها تبلیغ کرده و هورا می‌کشد جداً پرهیز کنید.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه بیان کرد: همان طور که رأی دادن وظیفه ملی و دینی است انتخاب افراد مؤمن و متقی و دلسوز برای اسلام و کشور وظیفه‌ای بس بزرگتر است.

وی گفت: از این رو توصیه اکید می‌کنم با صلابت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری حضور چشمگیر داشته تا مهر باطلی هم‌چون ادوار گذشته بر آمال و آرزوهای بدخواهان نظام دینی و مردم سالار و دشمنان خارجی زده باشید.

تأکید مراجع تقلید بر حضور پرشور مردم در انتخابات؛ حضور ملت مُهر باطلی بر آرزوهای دشمن آیت‌الله جوادی‌آملی: برگزاری انتخابات نظام را از هر خطری حفظ می‌کند

آیت الله العظمی عبدالله جوادی آملی در دیدار رحمانی فضلی، وزیر کشور و هیئت همراه که در بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء برگزار شد، اظهار داشت: مردم در بخش‌های سیاسی مانند نماز در بخش‌های عبادی‌اند؛ نماز ستون خیمه دین است و چون دین حکیمانه سخن گفته باید صدر و ذیل دین و مکتب حکیمانه هماهنگ باشد و لذا همان‌طور که نماز ستون دین است، مردم به تعبیر نورانی حضرت علی(ع) ستون سیاست هستند.

وی عنوان کرد: در امور عبادی، دین ستون بسیار محکمی است و در امور سیاسی هم مردم ستون محکمی‌اند و دلیل این سخن جنگ ۸ ساله دفاع مقدس است که خود یک جنگ جهانی تمام عیار بود و در آن جنگ همین مردم بودند که جنگ هشت ساله را با موفقیت پشت سر گذاشتند؛ اگر مردم حافظ دین خود باشند و با تمام وجود دین را بپذیرند هیچ گزندی به این ستون نمی‌رسد.

استاد برجسته حوزه بیان داشت: اگر این دو یعنی دین که ستون عبادی و مردم که ستون سیاسی جامعه هستند، با هم هماهنگ باشند قدرت شکل می‌گیرد، ولی بعد از شکل‌گیری قدرت مهم‌تر این است که چگونه باید این قدرت را اداره کرد تا الهی شود.

وی افزود: اگر کسی که قدرت در دست او قرار دارد با آن ستون سیاست و عبادت هماهنگ بود این نوع قدرت باقی می‌ماند و از بین نمی‌رود.

آیت الله جوادی آملی در ادامه به موضوع برجام اشاره کرد و گفت: جریان برجام توفیقی بود و همه دنیا قدرت منطق ایران را دیدند و این قدرت با تکیه بر دین و مردم باعث شده قدرت‌های دیگر در یک طرف میز با ایران بنشینند و در موضوعات مختلف مذاکره کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: غرور و خودخواهی موجب آبروریزی است و این امر بیانگر این حقیقت است که لحظه‌ای نباید قدرت خودمان را جدای از ستون دین و مردم بدانیم و از این دوستان غافل باشیم و اگر بگوییم این قدرت را خودمان ایجاد کردیم و خدا و مردم به ما کمک نکردند گرفتار غرور خواهیم شد.

مرجع تقلید شیعیان بیان داشت: باید مواظب رفتار و سخنان خود باشیم و با سخنان خود رنجش خاطر دیگران را فراهم نکنیم؛ اینکه بگوییم این قدرت الهی و مردمی است این از باب تواضع نیست بلکه سخن حق است.

وی همچنین به مسئله انتخابات هم اشاره کرده و تأکید کرد: انتخابات سالم و همراه با امنیت بیش از پیش موجب عزت و صلابت و شکوه ایران در همه عرصه‌ها می‌شود و نظام را از هر خطری حفظ می‌کند.

در ابتدای این دیدار وزیر کشور، به بیان گزارشی از شرایط حساس منطقه و بین‌الملل و مسائل داخل کشور در موضوعات مختلف پسا برجام و انتخابات پرداخت.

عبدالرضا رحمانی فضلی گفت: در حال حاضر و در سطح منطقه رفتار ایران الگو است و با تعامل و صحبت و پیگیری‌هایی که از طریق دستگاه دیپلماسی صورت می‌گیرد مسائل مختلف حل و فصل می‌شود.

وی در مورد انتخابات نیز گفت: اصل حضور در انتخابات توفیق و نعمت بزرگی بوده و باید شکرگزار این نعمت باشیم، زیرا این حضور نشانه این حقیقت است که ملت اراده کرده‌اند و اختیار هم در دست آن‌ها قرار دارد.


کد مطلب: 175125

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/175125/تأکید-مراجع-تقلید-حضور-پرشور-مردم-انتخابات-ملت-م-هر-باطلی-آرزوهای-دشمن

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com