تاریخ انتشارجمعه ۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۲
کد مطلب : ۱۷۴۹۰
قاليباف با اشاره به ظرفيت‌هاي موجود در كشور گفت: امروز همه اتفاق نظر دارند که روی منابع عظیمی نشسته‌ایم و منابع انسانی زیادی در کشور وجود دارد. اما سوء‌مدیریت، نارسایی‌ها و دوری از فرهنگ جهادی میان ما و کارهای بزرگ فاصله انداخته است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،محمد باقر قالیباف پیش از ظهر امروز در مسجد جامع خرمشهر و در اجتماع بیش از 4000 نفر از مردم این شهر حضور يافت.
او خطاب به مردم اين شهر گفت: امروز خداوند توفیق داد تا در سالروز آزادسازی خرمشهر در مسجد جامع این شهر كه نماد ایثار، مجاهدت، مقاومت و نمادی از تربیت شدگان اهل‌بیت(ع)، قرآن، نهج البلاغه و پیروان واقعی امام(ره) به حساب مي‌آيد حضور پیدا کردیم. روز آزادسازی خرمشهر برای همیشه تاریخ، نقطه عطفی برای کشور و انقلاب به شمار می رود و نقطه عزتمندی برای آنانی است که دل در گرو انقلاب دارند.
من همان رزمنده دوران دفاع مقدس هستم
قاليباف در مسجد جامع خرمشهر گفت: امروز در آغاز یک راه سخت و دشوار قرار داریم. این راه پر مسئولیت، ادامه مسیر افرادی است که این شهر را آزاد کرده‌اند و ما حتما باید امروز خرمشهر را به بهترین شکل ممکن بسازیم.
وی ادامه داد: امروز به اینجا آمده‌ایم تا با همسنگران شهید خود و رزمندگانی که با فرهنگ دفاع مقدس مجاهدانه دفاع کردند تجدید بیعت کنیم. چراکه رزمندگان در آن دوران از شرافت یکایک ما دفاع کردند و ما را مدیون خود ساختند.
قالیباف تأکید کرد: بنده و امثال بنده دین و ایمان خود را مدیون مردم خوزستان و مخصوصا مردم خرمشهر، آبادان و عزیزانی هستیم که در این حاشیه مرزی و در این استان شهیدپرور زندگی می‌کنند. اگر بنده، توانمندی و داشته‌هایی دارم و خداوند نیز فرصتی را برایم فراهم کرده، به برکت مجاهدت های شما عزیزان بوده است.
اين نامزد انتخابات رياست جمهوري خطاب به مردم شهر خرمشهر افزود: آمده‌ام بگویم بنده همان محمدباقر قالیبافی هستم که در روزهایی که خرمشهر در میان جنگ و خون بود، به این شهر رسیدم و زمانی به خرمشهر وارد شدم که بخش غربی آن سقوط کرده بود و در بخش شرقی درگیری ادامه داشت. همان قالیبافی هستم که در طلائیه، فتح‌المبین، حمیدیه و هویزه در کنار شما مردم خوزستان و عشایر عرب و اقوام مختلف بودم. امروز آمدم عهده ببندم که همان رزمنده هستم و تنها سنگر من تغییر کرده است.
خرمشهر را آزاد كرديم، اما نساختيم
قاليباف در جمع كثير مردم خرمشهر گفت: به این جوانان و مردم خرمشهري که به حق گله‌مند هستند تعهد می‌دهم که با همان فرهنگ جهاد و شهادت کار کنیم. ما خرمشهر را آزاد کردیم، اما نساختیم.  امروز آمده‌ام با شما بیعت کنم بعد از حماسه سیاسی که شما باید آن را رقم بزنید، تا سال آینده حماسه اقتصادی رخ می دهد تا در سراسر کشور و مخصوصا مناطقی همچون خرمشهر و آبادان شما حس افتخار داشته باشید؛ همان حسی که پدران، بزرگان و همرزمان شما در آزادسازی خرمشهر داشتند. امیدوارم همان حس در وجود شما با تحقق حماسه اقتصادی پدیدار شود.
وي ادامه داد: بنده به عنوان محمد باقر قالیباف دو بار در زندگی متولد شدم؛ یکی آن روز که در سال 1340 در شهر مقدس مشهد و در جوار حضرت ثامن الحجج(ع) به دنیا آمدم و روز دیگر وقتی که در سن 19-20 سالگی در سرزمین خوزستان و خرمشهر حاضر شدم و با دشمن جنگیدم؛ در این روز نیز احساس هویت کردم و هم اکنون هرچه دارم مدیون این دوران و زمان دفاع مقدس هستم.
امروز تورم، فقر و بيكاري دشمن ماست
قالیباف در ادامه اين مراسم گفت: اگر روزی دشمن ما ، دشمن خارجی بود و صدام به کشور ما حمله کرد و مشکلاتی را به وجود آورد، امروز سوء مدیریت، ضعف درکارها و دوری از فرهنگ جهاد و شهادت است که به گونه‌ای این مشکلات و معضلات را برای ما فراهم کرده است. امروز هم نارسایی‌هایی در حوزه گرانی، فقر، تورم، بیکاری، آسیب های اجتماعی و غیره وجود دارد که مثل خوره به جان جامعه ما افتاده است. باید مثل همان موقع دست به دست هم دهیم و همانند همان روزی که با محبت، گذشت، صبر و برادری در دوران دفاع مقدس کار می کردیم مشکلات را برطرف کنیم. باید این روحیه را احیاء کرده و از درگیری، نفاق و تنبلی درکارها پرهیز کنیم.
قالیباف ادامه داد: همانطور که ملت ما از تمامی اقشار، طوایف، مذاهب و ادیان کنار هم ایستادند و از  این کشور دفاع کردند امروز نیز این وعده را به شما می دهم که با حول و قوه الهی و با همان پشتوانه بتوانیم بدون هیچ حذف و فرصت سوزی از همه اقشار و گروه ها استفاده کرده و برای همه آن ها فرصت مناسب را فراهم کنیم. باید تلاش کنیم تا بدون هیچ تبعیضی مردم و مخصوصا جوانان عزیز و تحصیل کرده را با حماسه اقتصادی وارد کار کنیم. همان طور که ما جوانان 20 ساله دهه اول انقلاب بوديم و در دوران دفاع مقدس مجاهدت کردیم امروز نیز در دهه چهارم انقلاب مکلف هستیم فضا را آنچنان فراهم کنیم تا فرصت مناسب و بدون هیچ تبعیضی برای همه جوانان كشور فراهم شود. همان طور که بنده یک روستازاده بودم و این فرصت برای من فراهم شده است، امیدوارم بتوانیم این فرصت را برای جوانان امروز نیز فراهم کنیم تا آنها بتوانند در تمامی عرصه‌ها حضور پیدا کنند و به کمک آنها کشور را بسازیم.
ضمانت وعده‌هايم، كارنامه‌اي 35 ساله است
قاليباف با اشاره به ظرفيت‌هاي موجود در كشور گفت: امروز همه اتفاق نظر دارند که روی منابع عظیمی نشسته‌ایم و منابع انسانی زیادی در کشور وجود دارد. اما سوء‌مدیریت، نارسایی‌ها و دوری از فرهنگ جهادی میان ما و کارهای بزرگ فاصله انداخته است.
وي در ادامه خطاب به مردم استان خوزستان گفت: من کاملا شما را درک می‌کنم؛ آنقدر حرف، شعار و وعده بدون عمل شنیده‌اید که ممکن است با شک و تردید به حرف من نگاه کنید، این طبیعی است. اما کارنامه من در دوران دفاع مقدس، دوران خدمت در نیروی انتظامی و شهرداری تهران برای دوستان، همرزمان و جوانان مشخص است. هرگز در هیچ مسئولیتی قول و وعده ای به مردم ندادم که پس از آن نتوانسته باشم به وعده خود وفا کنم. ضمانت این وعده نیز کارنامه 35 ساله بنده است. بین من و خدا، خون همسنگران شهید ما قرار دارد. برنامه ما نیز تنظیم شده و مشخص است. انشاءالله دولتی را مستقر کنیم که این دولت حضور مردم در همه تصمیم‌گیری‌ها و مشارکت اجتماعی مردم به عنوان مهم ترین رسالت انقلاب اسلامی را دنبال کند.
قاليباف ادامه داد: مردم در دوران دفاع مقدس حضور داشتند و نتیجه آن نیز شهدای بزرگی است که به کشور و انقلاب تقدیم شد. مگر شهیدان برونسی، باقری، همت، باکری و ... از کجا آمده بودند؟ همه این شهیدان از آحاد مردم بودند، اما امروز دیگر در عرصه اقتصادی حضور مردم را نمی بینیم. در عرصه سیاسی نیز تنها حضور مردم در پای صندوق‌های رأی را شاهد هستیم، اما پس از آن مردم تا 4 سال دیگر آنطور که باید و شاید مورد توجه قرار نمی‌گیرند. همچنین هم اکنون در صحنه های اجتماعی شاهد حضور مردم نیستیم، این در حالي است که اساس انقلاب ما تبلور عینی مردم در همه صحنه های تصمیم‌سازی و تصمیم گیری است.
دولتي متكي بر مردم تشكيل خواهم داد
قاليباف درباره ويژگي‌هاي دولتي كه تشكيل مي‌دهد گفت: دولت آینده ما، دولت متکی بر مردم با محوريت نگاهي اجتماعی است. در این شرایط وقتی کارگران، صنعتگران، روستاییان، نخبگان ، بازاریان و همه اقشار مردم به دولت نگاه کنند زبان گویا و درد خود را در دولت می‌بینند و اطمینان پیدا می‌کنند که این دولت متعلق به آنهاست. مردم می‌دانند که در شهرداری تهران بنده هیچ دغدغه‌ای جز دغدغه مردم نداشتم؛ در حقيقت بايد بگويم كه مردم شهر را اداره کردند، نه من.
 وی در ادامه گفت: قول می‌دهم ظرف دو سال آینده حتما ثبات و آرامش اقتصادی را برای همه صنوف فراهم کنیم و بتوانیم اقدامات سیاست‌پیشگاني را که سیاست‌زدگی را در کشور حاکم کردند، فرصت ها را از بین بردند و به وعده ها عمل نکردند جبران کنیم. البته اگر بگوییم دیگران کاری نکرده اند خلاف منطق و انسانیت است، آنها نیز به سهم خود زحمت کشیده اند، اما این زحمات کفایت کار را نکرده است و برآیند این زحمت‌ها نیز این وضعیتی است که امروز وجود دارد. باید بپذیریم نیازمند تغییر اساسی و جدی در ابعاد مادی و معنوی زندگی مردم هستیم.
خوزستان بايد در اولويت قرار گيرد
قالیباف در جمع مردم خرمشهر گفت: اگر امام خمینی(ره) فرمودند خوزستان دین خود را به اسلام و انقلاب ادا کرد، امروز آمده‌ام بگویم که اگر در دولت توفيق خدمت پيدا كنم دین خود را ادا خواهم کرد. معتقدم باید در برنامه‌ريزي‌ها جنوب غرب ایران با محوریت خوزستان در اولویت قرار گیرد. اگر خوزستان ساخته شود به معنای آن است که هم این نقطه ساخته شده است و هم ایران را ساخته‌ایم.
وی با اشاره به اينكه به مسیري سخت، سنگین و پرمسئولیت وارد شده است گفت: امروز نیز به اینجا آمده ام تا با شهدا و امام شهدا بیعت کنم، از روح رزمندگان و سرداران شهید استمداد بگیرم و به مردم متعهد شوم که باید دست به دست هم دهیم تا کشور ساخته شود. همانطور که نوای دلنشین آزادسازی خرمشهر در سوم خردادماه سر داده شد باید این قضیه را در حماسه اقتصادی با خدمت صادقانه به شما ادامه دهيم. مطمئن باشید اگر در دولت باشم حتما من را در کنار خود، در این شهر و استان خواهید دید و انشاءالله در همین مسجد به صورت روشن و مشخص با هم سخن خواهیم گفت.
قاليباف در پايان گفت: انشاءالله دو سال آینده خواهید دید که به وعده هایم عمل کرده ام. کارنامه بنده در این زمینه نیز روشن است و به شما اطمینان می دهم که این اتفاق رخ خواهد داد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴