رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی:

واردات 500 هزار تن موز در 9 ماه اخیر!

تاریخ انتشارسه شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷
کد مطلب : ۱۷۴۵۳۳
رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی از واردات ۵۰۰ هزار تن موز در ۹ ماه اخیر خبرداد.
۰
plusresetminus
واردات 500 هزار تن موز در 9 ماه اخیر!
به گزارش بلاغ، سید رضا نورانی، در رابطه با افزایش میوه قاچاق در بازار به نسیم آنلاین بیان داشت: در این مدت بحث قاچاق، زیان‌های زیادی را متوجه تولید داخلی کرده است.
وی افزود: البته تنها موضوع قاچاق نیست بلکه دولت باید در رابطه با بحث واردات حتی در مورد میوه‌های دیگر از جمله موز نیز فکری اساسی بیندیشد، چرا باید در طول 9 ماه، 500 هزار تن موز وارد کشور شود و این گونه 500 میلیون دلار ارز از مملکت خارج شود.

نورانی بیان داشت: امسال از تولیدکننده داخلی، گندم بالای هزار تومان خریداری شده است، اما قیمت‌های خارجی شکسته شده و پایین آمده است و این پایین آمدن قیمت نیز ربطی به بحث ممنوعیت واردات ندارد.

وی ادامه داد: ممنوعیت واردات می‌تواند به نفع تولیدکننده داخلی است، اما با توجه به گران شدن گندم وارداتی به دنبال اعلام ممنوعیت واردات گندم، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صنعت و ارگان‌های مربوطه دیگر باید هماهنگی‌های لازم را با یکدیگر داشته باشند تا گرانی گندم موجبات سوءاستفاده عده‌ای را فراهم نیاورد.

نورانی تأکید کرد: در سال جاری تولید گندم خوب بوده و امیدواریم که در سال 95 به خودکفایی گندم برسیم بنابراین نیازی هم به واردات گندم نداریم.

وی افزود: در این میان بدون شک ممکن است عده‌ای از بحث گران شدن گندم وارداتی سوءاستفاده کرده و بحث گران شدن آرد و نان را مطرح کنند که چنین چیزی به هیچ عنوان نباید صورت بگیرد.

وی تأکید کرد: افزایش قیمت نان و آرد در پی این گرانی گندم وارداتی معنایی ندارد و باید وزارت صنعت و وزارت جهاد تلاش کنند تا با همکاری یکدیگر جلوی این سوءاستفاده‌ها را بگیرند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما