تاریخ انتشاريکشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۵
کد مطلب : ۱۷۳۶۹۹
دبیر ستاد ساماندهی سواحل مازندران گفت: برخی حتی داخل دریا را هم تصرف کردند و سند دارند و در برخی جاها نیز دیوارکشی کردند.
۱
plusresetminus
وضعیت سواحل مازندران بحرانی است
به گزارش بلاغ، منوچهر تاتینا گفت: 5 هزار و 800 کیلومتر ساحل در کشور وجود دارد، که 487 کیلومتر آن را سواحل مازندران تشکیل می‌دهند که این سواحل توسط دستگاه‌های دولتی و افراد تصرف شده است.
وی با بیان اینکه با تجاوز به حریم‌ها حریم 60 متری تصرف شده افزود: برخی حتی داخل دریا را هم تصرف کردند و سند دارند و در برخی جاها نیز دیوارکشی کردند.

تاتینا با اشاره به اینکه برخی سواحل نیز بسته است و اصلاً ساحل دریا قابل مشاهده نیست، تصریح کرد: از سال 92 سواحل به شدت مورد هجمه قرار گرفت که بیشترین تصرف در شرق نوشهر و بیشترین تخریب و آزادسازی نیز در نوشهر انجام شد.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل مازندران گفت: از بابلسر تا رامسر وضعیت سواحل بحرانی است و بابلسر تا ساری کمتر بحرانی، ساری تا خزرآباد و فرح‌آباد بحرانی و مجتمع‌ها مال وزارتخانه‌هاست.

وی اذعان کرد: علی‌رغم عقب‌نشینی دریا، باز ساحل نداریم و درحال حاضر ارتفاع دریا با سال 42 برابری می‌کند و حتی از لحاظ زیست محیطی هم شرایط مطلوبی ندارد.

تاتینا اقدامات بازدارنده بنادر و دریانوردی مازندران را بسیار موثر دانست و افزود: در این‌باره 200 پرونده تشکیل و 104 پرونده به محاکم قضایی فرستاده شد و نیز در 29 مورد هم حکم قلع و قمع اجرا شد و در 40 پرونده نیز اخطار به افراد و شرکت‌ها دادیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما