تاریخ انتشاريکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵
کد مطلب : ۱۷۲۱۵۹
یک اقتصاددان با تاکید بر لزوم حمایت از تولید داخل گفت: از تولید کننده حمایت لازم نمی شود و دولت ها به صورت لیبرالی عمل و نیاز ها را از طریق واردات تامین می کنند .
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، ابراهیم رزاقی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری شنبه شب شبکه دو سیما  با اشاره به اینکه استفاده از سیاست های پولی ، یکی از راه های کنترل تورم است گفت: افزایش عرضه داخلی از روش های دیگر است، در شرایط فعلی تولید کنندگان ضرر می کنند و ساختار وارداتی داریم و ساختار صادراتی ما بیشتر صدور نفت و مواد خام است.


رزاقی ادامه داد: اکنون سود تولید کنندگان در مقایسه با سود غیر تولید کنندگان ، پائین است و برخی اوقات سود واردات ،200 تا 300 درصد است، کشورهای غربی از تولیدات داخلی ، حمایت می کنند و از واردات ، مالیات می گیرند. 900 هزار میلیارد تومان پول در اختیار بخش خصوصی است اما به تولید وارد نمی شود زیرا سود فعالیت های دلالی بالاست.

پویا جبل عاملی دیگر اقتصاددان هم با حضور در این برنامه گفت: از سیاست های پولی می توان برای تغییر متغیرهای کلان اقتصادی استفاده کرد اما به این معنی نیست که از ابزارهای دیگر  برای رسیدن به رشد اقتصادی و اشتغال استفاده نکنیم و تضادی میان این دو وجود ندارد.

وی با بیان اینکه یکی از موانع ایجاد رقابت ، دولت است، افزود : شرکت های اقماری مختلف دولتی وجود دارند که سود اقتصادی کافی را ندارند. تکیه زیاد بر سرمایه گذاری های خارجی ، ایجاد خطر می کند اگر نتوانیم آن را مدیریت کنیم .

وی با اشاره به اینکه جهش اقتصادی کشورهای رشد یافته همراه با سرمایه گذاری خارجی بود افزود : البته باید راه نفوذ بسته شود/م
منبع : مشرق
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴