تاریخ انتشارجمعه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۳
کد مطلب : ۱۷۲۰۰
تکفیری‌های جبهة النصرة با حمله به مقبرة الشهدای اردوگاه یرموک، قبر مؤسس جنبش جهاد اسلامی فلسطین را تخریب کردند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،خبرگزاری عراقی «براثا» در خبری فوری نوشت: تکفیری‌های جبهة النصرة با حمله به اردوگاه «یرموک» در دمشق، قبر «فتحی شقاقی» موسس جنبش جهاد اسلامی را در مقبرة الشهدای این اردوگاه تخریب کردند.
فتحی شقاقی سمبل مقاومت فلسطین و موسس جنبش جهاد اسلامی است.
وی در سال 1951 در شهر غزه به دنیا آمد و تحصیلات خود را در رشته ریاضیات در دانشگاه «ییرزیت» به پایان رساند و پس از آن رشته پزشکی را در مصر ادامه داد. پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران او کتاب مشهور خود را به نام «خمینی راه حل و آلترناتیو اسلامی» نوشت.
در سال 1981 از مصر به فلسطین بازگشت. در سال 1983 به مدت 11 ماه در غزه زندانی شد و در سال 1986 نیز یک بار دیگر به دلیل ارتباطش با فعالیت‌های نظامی به چهار سال زندان قطعی و 5 سال زندان تعلیقی محکوم شد.
«اسحاق رابین» نخست وزیر وقت اسرائیل پس از انجام عملیات گروه حماس در 25 ژانویه 1995 در منطقه «بیت لید» که به کشته و مجروح شدن 130 اسرائیلی منجر شد، دستور ترور فتحی شقاقی را صادر کرد. او سال‌ها پیش از انجام این عملیات تحت نظر عوامل موساد بود. اوری ساگی، رئیس اطلاعات نظامی وقت اسرائیل نسبت به انجام عملیات ترور شقاقی در دمشق به دلیل برانگیخته شدن خشم مردم سوریه هشدار داد و بر همین اساس عملیات ترور وی به خارج از سوریه منتقل شد.
26 اکتبر 1995 زمانی که شقاقی با گذرنامه‌ای به نام «ابراهیم الشاویش» از کنفرانس لیبی به جزیره مالت ایتالیا وارد شد، مقابل هتل محل اقامتش در این جزیره از سوی دو موتور سوار هدف قرار گرفته و به شهادت رسید.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما