یک حباب پسابرجامی دیگر ترکید

خودرو ارزان نخواهد شد

تاریخ انتشارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۹
کد مطلب : ۱۷۱۸۰۷
مدیر یک شرکت خودروساز دولتی آب پاکی را روی دست مردم ریخت و اطمینان داد که به خاطر برجام یا قرارداد با پژو، قیمت خودرو کاهش نخواهد یافت.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، روزنامه دولتی شهروند در گزارشی نوشت: پس از ماه‌ها مذاکره، بالاخره قرارداد جدید ایران خودرو و پژو امضا شد تا دو شریک قدیمی، پس از 4 سال جدایی ناشی از بدعهدی، فعالیت مشترک خود را از سر بگیرند. پژویی‌ها در اوایل سال 2012 میلادی و همزمان با تشدید تحریم‌های غرب علیه ایران، ناگهان همکاری خود با ایران خودرو را قطع کردند.

در آن سال‌ها خودروسازان برای جبران زیان ناشی از تحریم‌ها قیمت محصولات خود را افزایش می‌دادند و بار مالی ناشی از تحریم را به دوش مصرف‌کنندگان انتقال می‌دادند.

شهروند با اشاره به گران شدن خودرو به بهانه تحریم‌ها، به سخنان مدیرعامل ایران خودرو استناد کرد و نوشت: یکه زارع در حالی تعدیل قیمت‌ها را یک باور نادرست تلقی می‌کند که به گفته او آنچه در سال‌های گذشته بر صنعت خودرو گذشت، تنها 30 درصدش ناشی از تحریم بود. بنابراین لغو تحریم‌ها کمتر از پنج درصد روی قیمت تمام شده خودروها اثر خواهد داشت. وی به «شهروند» گفت: انتظار کاهش قیمت اتفاق نخواهد افتاد و ما فقط به دنبال این هستیم که محصولی با کیفیت خوب و خدمات مناسب به مصرف‌کنندگان خود ارایه دهیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما