تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۸
کد مطلب : ۱۶۹۸۴۶
برای کل پروژه چهارخطه کردن محور مواصلاتی هراز یک‌هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار لحاظ می‌شود.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، عباس آخوندی امروز در آیین افتتاح عملیات اجرایی تعریض و چهارخطه کردن هشت کیلومتر از محور هراز، اظهار کرد: محور مواصلاتی هراز از محورهای مهم و پرتردد کشور محسوب می‌شود.

وی با اعلام اینکه تمام مردم کشور با تعریض محور هراز از جاده ایمن استفاده می‌کنند، افزود: چندین پروژه مهم دیگر در مازندران وجود دارد که بخش عمده‌ای از ترافیک‌ها را به خود اختصاص می‌دهند که در این بین علاوه بر هراز می‌توان به محور فیروزکوه، آزادراه تهران ـ شمال و آزادراه قزوین ـ رشت اشاره کرد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه چهار محور شمال کشور عمده اتصالات به شمال را انجام می‌دهند، بیان کرد: ولی حجم تردد در محور مواصلاتی هراز بالا است.

آخوندی با تأکید بر اینکه نگاه توسعه‌ای محورهای مازندران در آینده در دستور کار قرار دارد، ادامه داد: حدود 20 دستگاه تونل به طول تقریبی 17 کیلومتر در عملیات چهارخطه کردن محور هراز وجود داشته و حدود 17 درصد مسیر را فقط تونل تشکیل می‌دهد.

وی به ایجاد 12 دستگاه پل در عملیات تعریض محور هراز اشاره کرد و افزود: این پل‌ها با 2 هزار و 800 متر طول بر روی دره‌های عمیق قرار داشته و سهولت تردد را برقرار می‌کنند.

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر 32 کیلومتر دیوارسازی با ارتفاع بین هفت تا 17 متر در این مسیر ارتباطی، بیان کرد: جاده‌سازی در مسیر ارتباطی هراز با دیگر جاده‌های معمولی کشور بسیار متفاوت است زیرا هزینه تمام‎شده هر یک کیلومتر جاده هراز حدود پنج برابر ایجاد جاده‌های معمولی در دیگر نقاط کشور است.

این مسئول با اشاره به وجود حدود 55 کیلومتر از تعریض و چهارخطه کردن جاده هراز، یادآور شد: این عملیات در سه فاز اجرایی می‌شود که در فاز نخست شاهد افتتاح هشت کیلومتر از آن با ایجاد دو کیلومتر تونل و 230 متر پل بوده و دیگر موارد ایجاد دیوارهای بسیار بلند است که بخشی از گلوگاه‌های مسیر را باز می‌کند.

آخوندی بیان کرد: امیدواریم با بازگشایی مسیر چهارخطه محور هراز بتوانیم به پیشواز تعطیلات نوروز برویم و مردم هم از مسیر مطمئن استفاده کنند.

وی در پایان گفت: برای کل پروژه چهارخطه کردن محور مواصلاتی هراز یک‌هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار لحاظ می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰