تاریخ انتشارجمعه ۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۳:۲۳
کد مطلب : ۱۶۶۵۱۷
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی می‌گوید عربستان، اسرائیل را به عنوان یک متحد به رسمیت شناخته و این بخاطر ترس از تهدیدی به نام ایران است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، روز پنجشنبه در نشست داووس‌ در خصوص تأثیر برجام بر ارتباطات و حتی نیازهای مالی تمام‌ناشدنی رژیم متبوعه‌اش سخن گفت.

بر اساس گزارش رویترز، نتانیاهو ابتدا به دوستان جدید اسرائیل اشاره کرد و گفت: «عربستان سعودی این مسئله را پذیرفته که اسرائیل (برای ریاض) بیشتر یک متحد است تا یک دشمن و این به خاطر دو تهدید جدی پیش روی این کشور است یعنی ایران و داعش.»

نتانیاهو در ادامه در میان کشورهای منطقه بر اساس مذهب، خط‌کشی کرد و گفت: «چه کسی می‌تواند به ما کمک کند؟ آنها این را از ما می‌پرسند. (پاسخ ما این است که) مشخصاً اسرائیل و دولت‌های عربی سنی‌مذهب با هم در تضاد و اختلاف نیستند.»

نتانیاهو به اختلاف اخیر میان رژیم متبوعه‌اش و اتحادیه اروپا بر سر تحریم محصولات تولید شده در شهرک‌های صهیونیست‌نشین هم اشاره‌ای داشت و برای اروپایی‌ها پیامی نصیحت‌آمیز ارسال کرد.

نخست‌وزیر صهیونیست‌ها گفت: «(از اتحادیه اروپا) یک درخواست دارم، اتحادیه اروپا در سیاست خود در برابر اسرائیل و فلسطینی‌ها، سیاست غالب اعراب در برابر اسرائیل و فلسطین را منعکس کند.»

نتانیاهو در خصوص عوض شدن معادلات در روابط اسرائیل و اعراب باز هم سخن گفت و افزود: «یک تغییر بزرگ در حال رخ دادن است؛ ما قبلا فرک می‌کریم که اگر مناقشه اسرائیل . فلسطینی‌ها حل شود، مناقشه ما با اعراب هم حل می‌شود. وقتی بیشتر در این خصوص دقت می‌کنم، می بینم که گویا اوضاع جور دیگری است. حالا روابطی که در حال شکل‌گیری میان ما و جهان عرب است می‌تواند به حل مناقشه فلسطین و اسرائیل کمک کند.»

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در خصوص برجام هم سخن گفت و اجرای توافق هسته‌ای را به اعطای پول بیشتر به صهیونیست‌ها ارتباط داد.

در حال حاضر اسرائیل توافقنامه‌ای 10 ساله برای دریافت کمک‌های نظامی از آمریکا دارد که نتانیاهو امروز گفت به خاطر اجرایی شدن برجام « و در مسیر تقویت متحدان آمریکا برای مقابله با ایران که مهم‌ترین آنها اسرائیل است»، آمریکا باید سالانه 3.1 میلیارد دلار بیشتر از مبلغ توافق شده قبلی به اسرائیلی‌ها اعطا کند.
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴