تاریخ انتشاريکشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۷
کد مطلب : ۱۶۴۴۷
پس از فیلم «آرگو» هم‌اکنون نوبت به پروژه ضدایرانی دیگری با نام «گلاب» رسیده که «جان استوارت»، مجری تلویزیونی آن را کارگردانی کرده و یکی از تهیه‌کنندگان یهودی هالیوود با همکاری یکی از ثروتمندترین خانواده‌های آمریکایی تهیه‌کنندگی آن را به عهده دارد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،«جان استوارت»، مجری مراسم اسکار و مجری شوی مشهور تلویزیونی «دیلی شو» که 17 سال است بدون وقفه هر دوشنبه از تلویزیون آمریکا پخش می‌شود، تصمیم گرفته تا این برنامه را به مدت 12 هفته تعطیل کند تا شاید بتواند با ساخت فیلم ضد ایرانی «گلاب» راه «بن افلک» در پروژه «آرگو» را ادامه دهد.
به گزارش نیویورک تایمز، «استوارت»، این فیلم که اولین ورود او به عرصه فیلمسازی محسوب می‌شود را براساس داستان زندگی «مازیار بهاری» خواهد ساخت.
فیلمنامه پروژه «گلاب» براساس فیلمنامه‌ای از «استوارت» و با اقتباس از کتاب «سپس آنها به دنبال من آمدند: یک داستان خانوادگی از عشق، اسارت و بقا» نوشته «مازیار بهاری» به احتمال زیاد از ژوئن آینده در چند کشور مختلف جلوی دوربین می‌رود.
«استوارت» با تصدیق خبر ساخت این فیلم در مصاحبه‌ای تلفنی با روزنامه نیویورک تایمز گفت: من یک شخصیت تلویزیونی هستم که عادت کرده‌ام از ساعت 10 صبح تا 6 و نیم بعد از ظهر به صورت روتین دغدغه برنامه تلویزیونی‌ام را داشته باشم. این کمی ترسناک است، بله همینطور است.
نیویورک تایمز در ادامه این گزارش می‌افزاید: تخمین زده شده که پروژه سینمایی «گلاب» از 30 تا 40 میلیون دلار هزینه ساخت داشته باشد که علاوه بر «استوارت»، کمپانی «اود لوت اینترتیمنت» متعلق به خانواده «پریتزکر»،یکی از پولداترین خانواده‌های آمریکا و «اسکات رودین»، یکی از تهیه‌کنندگان یهودی هالیوود این هزینه‌ را تأمین خواهند کرد.
«استوارت» در مصاحبه با این روزنامه براین نکته نیز تاکید کرده که انتخاب بازیگر در این پروژه شروع شده ولی هنوز در مراحل اولیه خود به سر می‌برد ولی به نظر می‌رسد حدود 60 تا 80 نفر در ساخت این فیلم همکاری خواهند داشت.
این مجری‌ تلویزیونی گفت: یکی از دلایلی ما در صنعت سینما مشغول به کاریم آن است که خودمان را به چالش بکشیم. من اخیرا با داستان زندگی مازیار آشنا شده‌ام، این نه تنها یک داستان شخصی است بلکه یک دادخواست جهانی درباره آن چیزی است که معنای آن آزاد بودن است.
«گلاب» روایتگر بخشی از زندگی «مازیار بهاری» است که سال 88 به عنوان یک روزنامه‌نگار و مستندساز ایرانی کانادایی به ایران سفر می‌کند ولی در جریان شلوغی‌های آن سال به زندان اوین می‌افتد و 118 روز را در آنجا سپری می‌کند و او طی این مدت زندانبانش را بدون آنکه ببیند از روی بوی گلابی که می‌داده، می‌شناخته و به همین خاطر به او لقب «گلاب» می‌دهد. نام پروژه در دست ساخت نیز برگرفته از لقب زندان اوست.
«بهاری» پس از این واقعه در شوی تلویزیونی «دیلی شو» حضور می‌یابد و به گفته «استوارت»، آشنایی و دوستی این دو پس از ان شکل می‌گیرد و سرانجام «استوارت» کتاب «بهاری» را می‌خواند.
استوارت در اینباره گفت: من کتاب او را خواندم و از آنجایی که در صنعت فیلمسازی انسان بی‌تجربه‌ای هستم، شروع کردم به فکر کردن درباره ساخت یک فیلم ولی «مازیار» گفت که قصد اقتباس کتابش را ندارد و در نهایت آن اتفاق غیرمنتظره افتاد.
وی افزود: از آقای رودین خواستم تا به طرح اولیه فیلمنامه نگاه کند، او آن را دید و با علاقه پیشهاد تهیه‌کنندگی پروژه را پذیرفت و در این خصوص توصیه‌های ارزشمندی خوبی به ما کرد.
«استوارت» در مصاحبه دیگری نیز مدعی شده که فیلم «گلاب» در عین حالی که یک فیلم بسیاری جدی است، بیش از آنکه مردم بتوانند تصور کنند، دارای لحظات شوخ‌طبعانه نیز است؛ چون یکی از چیزهایی که مازیار را در زندان زنده نگاه می‌دارد، توانایی او در نگاه شوخ‌طبعانه به موقعیتی است که در آن گیر افتاده است.
به گزارش فارس، اخیرا خبرهایی درباره بازی احتمالی «پیمان معادی»، بازیگر مطرح کشورمان در فیلم «گلاب» منتشر شده که خبر آن توسط این بازیگر تکذیب شده است.
«معادی» هم‌اکنون در ایران در حال بازی در فیلم «ملبورن» به کارگردانی «نیما جاوید» است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰