تاریخ انتشارسه شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷
کد مطلب : ۱۶۴۴۱۹
نایب رئیس انجمن برنج تاکید کرد واردکنندگان برنج به سود کم قانع نیستند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، علی اکبریان در مورد تقاضای واردکنندگان برای کاهش تعرفه گمرکی واردات برنج،‌ گفت: واردکنندگان برنج نمی‌توانند خودشان را با سود کم برنج تطبیق دهند، به همین دلیل با مطرح کردن مسائلی از قبیل افزایش قیمت تمام شده برای مصرف‌کننده خواهان کاهش تعرفه‌ها هستند.

وی با بیان اینکه قیمت جهانی غلات کاهش یافته است، افزود: در صورتی که دولت نرخ خرید تضمینی برنج را افزایش دهد، تولید افزایش و واردات کاهش می‌یابد.

اکبریان تصریح کرد: قیمت هر تن برنج وارداتی از پاکستان و هند در حال حاضر بین 350 تا 400 دلار است.

نایب رئیس انجمن برنج بیان کرد: مطابق آمار گمرک در 6 ماهه ابتدای امسال 450 هزار تن برنج یعنی تقریبا نیمی از نیاز سالانه برنج به کشور وارد شد.

وی با بیان اینکه برنج در مازندران فراوان وجود دارد، در حالی که تقاضا نسبت به عرضه کمتر است، تصریح کرد: تقاضا برای برنج‌های پرمحصول نسبت به برنج‌های کیفی به مراتب کمتر است.

اکبریان با اشاره به اینکه قیمت برنج کیفی در شمال کشور از هر کیلوگرم 8 هزار و 200 تومان بیشتر است، در حالی که گفته می‌شود، برنج در تهران بسیار گران‌تر از قیمت مذکور است، بیان داشت: این‌گونه مسائل ناشی از ضعف دستگاه‌های نظارتی است.

نایب رئیس انجمن برنج با بیان اینکه تعرفه 40 درصدی گمرک برای واردات برنج از ابتدای آبان ماه اجرایی شده است، تصریح کرد: با توجه به پایین آمدن قیمت جهانی برنج تعرفه برنج وارداتی هم کم می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴