رئيس سازمان بهزیستی اعلام کرد

افزایش سن ازدواج در کشور

تاریخ انتشارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۷
کد مطلب : ۱۶۳۵۲۸
رئيس سازمان بهزیستی با اعلام اینکه سن ازدواج در کشور افزایش یافت، گفت: سن ازدواج در سال 75 در مردان 24 سال و در زنان 18 سال بود که در سال 92 در مردان به 28 سال و در زنان به 24 سال رسید.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، انوشیروان محسنی بندپی در دومین اجلاس علمی کاربردی مدیران ارشد بهزیستی سراسر کشور که در مجتمع فرهنگی آموزشی بهاران سازمان بهزیستی کشور در ساحل فرح‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: آمارها نشانگر عمیق شدن آسیب‌های اجتماعی در کشور است.

وی با اشاره به اینکه استان‌های تهران، البرز، گیلان و مازندران بیشترین آمار طلاق را به خود اختصاص دادند، افزود: یک میلیون دختر مجرد در کشور داریم که نشان از کاهش شیوع نرخ ازدواج است.

این مسئول با تاکید بر اینکه نهاد خانواده در تمامی مراحل بنیادی‌ترین نهاد اجتماعی است، گفت: در بعد اعتیاد با افزایش نرخ معتادان به مواد مخدر روبه‌رو هستیم.

رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی در کشور عمیق شده است، گفت: 34 درصد جمعیت کشور در سنین 19 تا 60 سال دچار اختلالات روانی هستند که نیاز به درمان تخصصی دارند.

وی با بیان اینکه اکنون از هر 100 ازدواج 23 ازدواج منجر به طلاق می‌شود و 11 میلیون نفر در سن ازدواج قرار دارند،  افزود: کم شدن گفت‌وگو در خانواده‌ها یکی دیگر از آسیب‌های اجتماعی است.

وی به آسیب‌های اجتماعی ناشی از اعتیاد اشاره و گفت: براساس آمار رسمی تعداد معتادان از یک میلیون و 200 هزار نفر به دو میلیون افزایش یافته که به صورت غیررسمی تا پنج میلیون نفر هم تخمین زده شد.

وی گفت: یک میلیون و 200 هزار معلول در کشور وجود دارد که بیش از 400 هزار نفر آنها در روستاها ساکن هستند.

رئيس سازمان بهزیستی کشور با ابراز نگرانی از افزایش اعتیاد بین زنان گفت: طبق آمار، میزان اعتیاد بین زنان از چهار درصد سال 85 به 10  درصد در سال جاری رسیده است که بالا رفتن آمار معتادان زن در کشور خطر جدی در از هم فروپاشی خانواده‌ها است.

وی اضافه کرد: سازمان بهزیستی در راستای پیشگیری و مقابله با اعتیاد، پنج هزار و 100 تیم مشاوره اعتیاد را در مناطق و محله‌های پرخطر کشور به کار گرفته است.
منبع : خبرگزاری فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲